خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

گام اول انقلاب اسلامی، توسعه سیاسی بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۲۴

حلقه مفقوده‌ای که ملت ایران از زمان نهضت مشروطه به دنبال آن بود، با پیروزی انقلاب اسلامی، به ثمر رسید و بعد از آن نیز، با حماسه‌های دفاع مقدس، تثبیت شد. به این ترتیب ملت ایران، گام اول انقلاب اسلامی را که‌‌ همان توسعه سیاسی بود، به خوبی برداشت.

محسن رضایی در کارگاه علمی - آموزشی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در سالن همایش‌های شهرداری تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش سند چشم انداز در توسعه متوازن حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بر اساس رویکردهای اقتصادی گفت: این سرانه حداقل باید به سه برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی تحقق اهداف سند چشم انداز را نیازمند تحول در افکار و اراده‌ها دانست و گفت: حلقه مفقوده‌ای که ملت ایران از زمان نهضت مشروطه به دنبال آن بود، با پیروزی انقلاب اسلامی، به ثمر رسید و بعد از آن نیز، با حماسه‌های دفاع مقدس، تثبیت شد. به این ترتیب ملت ایران، گام اول انقلاب اسلامی را که‌‌ همان توسعه سیاسی بود، به خوبی برداشت.

رضایی افزود: با این حال، گام دوم، که‌‌ همان توسعه حوزه‌های اقتصادی است، به موازات گام اول برداشته نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: تحقق اهداف ایده آل زندگی در دو بعد مختلف مادی و معندی، نیازمند تقویت دو بال سیاسی و اقتصادی و همچنین حرکت همزمان این دو بال است.

وی تدوین سند چشم انداز ۱۴۰۴ را در همین راستا مورد توجه قرار داد و گفت: این سند، تصویری ایده آل از وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایران ترسیم می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحقق اهداف اقتصادی سند چشم انداز نیازنمد بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و مزیت هاست، اظهار داشت: درآمدزایی برخی مزیت‌های مهم از قبیل صنعت گردشگری و زمینه‌های تجاری، در پاره‌ای اوقات، بیشتر از درآمد منابع نفتی و گازی است، این درصورتی است که همین ظرفیت ارزنده، در بسیاری مواقع مورد بی‌توجهی واقع می‌شود.

رضایی به تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص سند چشم انداز اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته، حدود ۹ هزار واژه مستقیم و غیرمستقیم در ادبیات و گفتمان رهبر معظم انقلاب در خصوص سند چشم انداز طرح شده است که با تفسیر و تحلیل هر یک، می‌توان به راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب دست یافت.

وی در ادامه، تاثیرات بین المللی در خصوص سند چشم انداز را یادآور شد و افزود: چهار کشور، ایران، سوریه، عراق و افغانستان، به عنوان یک کمربند طلایی، محور مهم تحولات جهانی در ۱۰ سال آینده خواهند بود که در تدوین سند چشم انداز نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، انتقال آب دریاچه خزر به این دریاچه را از طریق تلخه رود، از جمله راهکارهای موثر بحران زیست محیطی شمال غرب کشور دانست و تصریح کرد: با انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه، صد‌ها فرصت متنوع، به خصوص در حوزه گردشگری پدید می‌آید که می‌توان با بهره گیری از آن، به درآمدی در حدود ۱۰ برابر هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریالی انتقال دریای خزر به ارومیه دست یافت.

رضایی در پایان با اشاره به نقش تبریز و آذربایجان در تحولات صد سال اخیر اظهار داشت: نهضت مشروطیت به عنوان زمینه ساز مهم پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون تدبیر و مجهاهدت روحانیون، مجاهدان و عموم مردم این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: تبریز در مقاطع حساس سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به خصوص در حماسه سال‌های دفاع مقدس نیز نقش تعیین کننده خود را ایفا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز