خبرگزاری کار ایران

۴۰ مقاله برای همایش بین‌المللی استاد شهریار پذیرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۹۴

از این مقالات ۳۳ مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات، ۵ مقاله برای چاپ در فصلنامه و ۲ مقاله برای چاپ در ویژه نامه انتخاب شده‌اند. / نویسندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، ترکمنستان، بنگلادش، عراق و تاجیکستان آثاری را در حوزه شهریارپژوهی به دبیرخانهٔ این همایش ارسال کرده‌اند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار از پایان داوری مقالات ارسال شده به دبیرخانهٔ این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل علیمحمدی گفت: پس از بررسی هیات علمی همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، چهل مقاله از میان بیش از سیصد مقاله‌ ارسال شده به دبیرخانه، مورد پذیرش نهایی قرار گرفته است که از این میان ۳۳ مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات، ۵ مقاله برای چاپ در فصلنامه و ۲ مقاله برای چاپ در ویژه نامه انتخاب شده‌اند.

وی افزود: با توجه به پژوهشی که از سوی «حسن علیزاده‌پروین» از اعضای هیات علمی همایش انجام گرفته‌ است، چهل درصد از مقالات منتخب از سوی اساتید در مقطع دکتری و شصت درصد در مقطع کار‌شناسی ارشد نگارش شده است.

علیمحمدی خاطر نشان کرد: براساس این پژوهش، دامنه‌ موضوعی مقالات پذیرفته شده شامل ۲۳ درصد با موضوع بازتاب فولکلور آذربایجان و ترانه‌ها، ضرب المثل‌ها و متل‌ها در اشعار استاد شهریار، ۱۷ درصد با موضوع مقایسهٔ آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، ۱۳ درصد با موضوع شهریار‌شناسی در دیگر کشور‌ها، ۱۰ درصد با موضوع نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار و ۱۰ درصد با موضوع نوآوریهای ادبی در آثار استاد شهریار ارسال شده است.

وی با اشاره به گسترهٔ جغرافیایی ارسال کنندگان اثر به دبیرخانه‌ این همایش، اظهار داشت: نویسندگان از کشورهای آلمان، ترکیه، ترکمنستان، بنگلادش، عراق و تاجیکستان آثاری را در حوزهٔ شهریارپژوهی به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند.

علیمحمدی افزود: در داخل کشور نیز از استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، آذربایجان‌غربی، مازندران، همدان، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان، لرستان و اصفهان مقاله ارسال شده است.

همایش بین‌المللی «فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار» همزمان با ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۳(روزملی شعر و ادب) که بعنوان ر وز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود.

آداب و رسوم ایرانی – اسلامی در آثار استاد شهریار، بازیهای محلی در آثار استاد شهریار، قصه‌ها و داستان‌های محلی در آثار استاد شهریار، نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار، ترانه‌ها، ضرب المثل هاو متل‌ها در آثار استاد شهریار، مقایسهٔ آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، مردم گرایی در آثار استاد شهریار، بازتاب فولکلور آذربایجان در اشعار استاد شهریار، بازخوانی جامعه‌شناختی و روان‌شناختی منظومهٔ حیدربابا، هویت‌شناسی اندیشهٔ استاد شهریار، نوآوریهای ادبی در آثار استاد شهریار، بررسی اندیشه‌های اجتماعی استاد شهریار، گردشگری فرهنگی و ادبی در آذربایجان‌شرقی(بناهای تاریخی و گردشگری آذربایجان در آثار استاد شهریار) و زمینه‌های تاریخی و جغرافیایی منظومه حیدربابا، از جمله محورهای همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار را تشکیل می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز