خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی:

دو تا سه سال دیگر، بی‌نیاز از واردات گوشت می‌شویم

کد خبر : ۱۹۹۹۴۷

با بهره برداری اصولی و منطقی و با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با روند افزایشی تولید گوشت در کشور در طول دو تا سه سال آینده بی‌نیاز از واردات خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رکنی در ششمین کنگره علوم دامی ایران در دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه باید از منابع موجود در تولیدات دامی بهره برداری مناسب صورت گیرد، اظهار داشت: با بهره برداری اصولی و منطقی و با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

وی نقش دانشگاه‌ها را در افزایش بهره وری منابع تعیین کننده دانست و افزود: با بازنگری جدی در بهره وری منابع، بکارگیری تکنولوژی‌های جدید، ژنتیک و اصلاح‌نژاد می‌توان در افزایش بهره وری موفق شد.

رکنی گفت: تولیدات علمی و پژوهشی وقتی به درد جامعه خواهد خورد که تبدیل به ثروت شود و مشکلات موجود در جامعه را حل کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سالانه هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن شیر درکشور تولید می‌شود، گفت: با اصلاح‌نژاد دام و بکارگیری شیوه‌های نوین بهره وری تولیدات دامی، این میزان به ۱۸ میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه میزان سرانه تولید شیر در کشور به ازای هر نفر ۱۱۰ کیلوگرم است که در دنیا نیز در همین حدود است اظهارکرد: برنامه و سیاست این وزارتخانه در زمینه تولیدات دامی، افزایش این تولیدات و در ‌‌نهایت صادرات به کشورهای همجوار و منطقه است.

دکتر رکنی با بیان اینکه در بحثبهره وری کشاورزی بایستی تجدیدنظر صورت گرفته و بازنگری شود، ادامه داد: در زیربخش طیور گوشتی ضریب تبدیل فعلی اروپاییان ۱.۴ به یک است در حالی که در کشورمان ۲ به یک می‌باشد که تلاش می‌کنیم این ضریب بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه بر این است که آمار دام سبک کاهش و دام سنگین افزایش یابد ادامه داد: در این صورت ضریب تبدیل بالا خواهد رفت و از مجامع علمی نیز انتظار داریم در این خصوص طرح‌های عملیاتی و قابل اجرا ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز