خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

خدمات خانه کارگر در دو دهه گذشته، چشمگیر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۵۸

دولت جدید در شرایطی کشور را تحویل گرفته که با مشکلات حاصل از چندین سال قبل روبرو است و قطعا رفع آن در یک فاصله زمانی کوتاه میسر نمی شود و همه باید دست به دست هم داده و در چارچوب اهداف دولت روحانی کار را پیش ببریم.

استاندار آذربایجان شرقی خانه کارگر را به عنوان نهادی فعال و تاثیرگذار در عرصه فعالیت های صنفی و سیاسی جامعه کارگری خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده که در دیدار با تشکل های کارگری استان آذربایجان شرقی سخن می گفت با قدردانی از اقدامات این نهاد کارگری گفت: فعالیت ها و خدمات خانه کارگر در دو دهه گذشته را چشمگیر و همواره روند آن با توسعه و افزایش کیفیت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های خانه کارگر استان آذربایجان شرقی نیز گفت: خوشبختانه با تلاش آقای صادق زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر استان فعالیت های بسیار خوبی نیز در آذربایجان شرقی انجام شده و خدمات مناسبی به کارگران ارایه می شود که جای تقدیر دارد و افتخار کردنی است.

جبارزاده با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد گفت: دولت جدید در شرایطی کشور را تحویل گرفته که با مشکلات حاصل از چندین سال قبل روبرو است و قطعا رفع آن در یک فاصله زمانی کوتاه میسر نمی شود و همه باید دست به دست هم داده و در چارچوب اهداف دولت روحانی کار را پیش ببریم.

وی گفت: این مهم با زمینه سازی صورت می گیرد. بدین معنا که در ابتدا تبعات سیاست های غلط گذشته را از بین برده تا زمینه برای اجرای برنامه های جدید فراهم شود.

جبارزاده با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان گفت: در زمان آغاز فعالیت در این مسئولیت در استان شاهد بودیم که کارگران واحدهای تولیدی تا چندین ماه حتی تا ۳۰ ماه حقوق دریافت نکرده بودند و وقتی از یکی از مدیران در شورای تأمین استان در این زمینه سوال می کردیم اظهار می داشت این موضوع به من مربوط نیست.

وی بروز بخش عمده ای از این مشکلات را ناشی از بی توجهی ها و بی مسئولیتی های برخی در دولت قبل دانست و گفت: خوشبختانه افرادی که در کابینه جدید و به تبع آن در سطح کشور عهده دار مسئولیت ها شده اند چهره های شناخته شده ای داشته و بحثآزمون وخطا را گذارنده اند.

جبارزاده با اشاره به سوابق برخی وزرای دولت یازدهم گفت: چهره هایی همچون دکتر ربیعی به عنوان وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم حضور دارند که در سال‌های دور از صاحب نظرانو اساتید دانشگاهی این حوزه بوده اند.

وی با اشاره به اینکه حضور افراد صاحب فکر در دولت جدید سبب شده تا بر خلاف روش های گذشته از تصمیمات خلق الساعه دوری جسته و فعالیت ها بر مبنای فکر و تعقل و اصول علمی پیش برود، گفت: هر موقع که کارها با چنین اصولی باشد به نتیجه می رسد بر همین اساس است در این دولت منویات فردی جای خود را به خرد جمعی و همفکری همه جانبه داده است.

جبارزاده با اشاره به اینکه در سطح استانها نیز همین رویه دنبال شده است، گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز در حوزه کار، تولید و صنعت چهره های شاخص و جامع الاطرافی از جمله مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران قبول مسئولیت کرده اند که قطعا اندوخته های تجربی آنان برای استان مفید خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های اعلامی مدیران این بخش گفت: با برنامه های مختلف اعلامی از جمله برنامه احداثبیمارستان جدید تامین اجتماعی و توسعه بیمارستان ۲۹ بهمن که می تواند تکمیل کننده خدمات بیمارستان استاد عالی نسب باشد آینده بسیار روشنی در پیش داریم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش های مختلف از جمله مسایل هسته ای کشور گفت: اگر بتوانیم با جامعه جهانی مسایل را حل کنیم، پیشرفت کشور با روند توسعه ای بهتری پیش خواهد رفت. اما تلاش ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در این زمینه و مذاکرات ۵ + ۱ از سوی کسانی در درون با مقالات وتحلیل های سیاسی به شکلی نادرست برخورد می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت جامعه گارگری از برنامه های دولت، افزود: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد بخش عمده ای از مشکلات صنعت کشور از جمله تهیه مواد اولیه، صادرات رفع شده و گشایش بسیار مهمی در مسایل مختلف دیگر حاصل خواهد شد بدین لحاظ باید همانطور که مخالفان وارد میدان شده اند، موافقان دولت سکوت نکرده و قرص و محکم از آن حمایت کنند.

جبارزاده حمایت از تولید را یکی از برنامه های اصلی در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: همچنانکه مقام معظم رهبری در بحثاقتصاد مقاومتی اصل را بر تولید و حمایت از آن، صادرات و درون گرایی با استفاده از پتانسیل های موجود را مطرح کرده اند ما به تبع فرمایشات رهبری و سیاست دولت موظف به اجرا و تحقق این هدف با تمامی قدرت در عرصه تولید بوده و به طورجدی پیگیر رفع مشکلات تولید استان هستیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده فضای ملتهب کارگری آذربایجان شرقی به یک فضای آرامش تبدیل شده است گفت: اکنون در سایه تلاش های صورت گرفته فضای امنی برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شده واین موضوع در گزارشات امنیتی سیاسی به خوبی به چشم می خورد.

جبارزاده با اشاره به اینکه کمیسیون کارگری استان به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت و پیگیری مشکلات تولید و جامعه کارگری است، تأکید کرد: احقاق حقوق کارگران را با تمام قدرت دنبال می کنیم.

وی با ابراز امیدواری به اینکه با رفع مشکلات تولیدی و صنفی و جذب سرمایه های جدید، استان آذربایجان شرقی فاصله معنی داری از نظر نرخ بیکاری، ارزش افزوده و میانگین درآمد با سایر استان‌ها پیدا کند، گفت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ شاخص ها باید به جایگاه اصلی خود که همانا " سر ایران " و استان نمونه کشور برسد واین در سایه وحدت و همدلی تمامی بخشها دور از دسترس نیست.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به یاری خدا با پتانسیل های زیادی که در اقتصاد ایران وجود دارد، کشور ما می‌تواند خود را جمع و جور کرده و به قدرت برتر منطقه وخاورمیانه تبدیل و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این دیدار به مناسبت هفته دولت انجام و طی آن کریم صادق زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی، به نمایندگی از جامعه کارگری استان لوح سپاسی به اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، دکترسعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دکتراستاد رحیمی، مدیرکل امور سیاسی استانداری، مهندس میراحدحسینی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، مهندس رحیم اردلان، مدیر کل تامین اجتماعی استان و نادعلی، مدیر امور شعب بانک رفاه آذربایجان شرقی، اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز