خبرگزاری کار ایران

اولین معاون فرهنگی شهرداری تبریز؛

هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی، حلقه مفقوده حوزه فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۳۴

نباید نهادهای فرهنگی مانند جزیره‌هایی دور از یکدیگر باشند که با وحدت نظر و هماهنگی کمی فعالیت می‌کنند، بلکه با توجه به همسویی محتوایی آنها، باید از دوباره کاری جلوگیری و امکان اثربخشی اقدامات را تقویت کرد.

اولین معاون فرهنگی شهرداری تبریز خواستار هدفمند کردن فعالیتهای فرهنگی در تمام سازمانها و نهادهای مرتبط با امور فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسین قدوسی این مهم را حلقه مفقوده این حوزه دانست و گفت: متولیان فرهنگی باید با ایجاد نوعی هماهنگی درون گروهی و با بررسی اقدامات و ایجاد هماهنگی در برنامه هایشان، به هدفمند شدن این حوزه اقدام کنند.

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری با تاکید بر اهمیت همکاری در پیشبرد اهداف فرهنگی گفت: خوشبختانه اکنون افرادی مسئولیت انجام امور فرهنگی را در شهرمان بر عهده دارند که افرادی متعهد و خوش فکر می باشند و بدون شک با تعاملی که از آنها سراغ داریم، امکان همکاری مشترک و ثمربخشی تلاشهای صورت گرفته بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حضور افراد شاخص با سبقه فرهنگی و تعهد ثابت شده نسبت به افکار و اندیشه های والای اسلام و انقلاب موجب تحکیم پایه های فعالیتهای فرهنگی جامعه است و حرکت در مسیر صحیح یعنی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد اسلامی در قالب فرهنگ و هنر را تسریع می بخشد.

حجت الاسلام قدوسی خاطرنشان کرد: تاثیر اقدامات فرهنگی باید در سطح شهر ملموس و قابل دیدن باشد و فقط به اجرای چند برنامه و جنگ و یادواره هنری و فرهنگی که با پایان برنامه، تاثیر آن هم به پایان می رسد اکتفا نکنیم.

وی تاکید کرد: اقدامات فرهنگی باید اثرگذار باشند و ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، انسانهایی والا به جامعه تحویل دهند

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری راه اجرایی شدن این خواسته را استفاده از افرادی با دغدغه فرهنگی دانست و افزود: وقتی مجریان طرح و برنامه ها افرادی باشند که خودشان در مسیر صحیح گام برمی دارند، بی شک امکان انتقال آموزه های ارزشمند فرهنگی به مردم را خواهند داشت.

وی همکاری و تعاون میان نهادهای فرهنگی را ضروری دانست و گفت: نباید نهادهای فرهنگی مانند جزیره هایی دور از یکدیگر باشند که با وحدت نظر و هماهنگی کمی فعالیت می کنند، بلکه با توجه به همسویی محتوایی آنها، باید از دوباره کاری جلوگیری و امکان اثربخشی اقدامات را تقویت کرد.

قدوسی، تبریز را شهری فرهنگی، اعتقادی و ولایی که در امور مختلفی سرآمد کشور بوده و هنوز هم دامنه اثرگذاری خود را حفظ نموده است عنوان کرد و گفت: این امر نشان دهنده اصالت فکر و فرهنگ شهر است، اما عبارت " تبریز شهر اولینها " باید در تمام امور به واقع متجلی شود و شایسته است این موارد بیش از پیش معرفی و برای اثرگذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری تاکید کرد: این امر محقق شدنی است به شرطی که مدیران و متولیان فرهنگی بخواهند و برای همکاری عزم خود را جزم نمایند؛ که البته در نهایت این امر به نمود بیشتر فعالیت آنها و اجرای برنامه های بسیار بزرگتر و ماندگارتر منتهی خواهد شد.

قدوسی با تاکید بر وجود پتانسیل عظیم معنوی در شهر، تاکید بر مفهوم «ما» را به عنوان اولین گام در انجام برنامه های جمعی دانست و گفت: خوشبختانه عزم و خواست مثبتی در میان مدیران وجود دارد که باید بالفعل شده و شاهد ثمرات آن باشیم.

وی با تاکید بر نقش شهرداری ها در تمامی امور زندگی مردم، گفت: امروز شهرداری ها علاوه بر نقش سنتی شان در مدیریت شهری و امور پاکیزگی و فضای سبز و امثال آن، در امور فرهنگی نیز فعالیتهای چشمگیری دارند و با توجه به امکاناتی که این مجموعه ها در دست دارند، باید مسئولیت اقداماتی را هم بر عهده بگیرند؛ شهروندان حق دارند از شهرداری و سایر سازمانها مطالبه فرهنگی داشته باشند و بخواهند فرهنگ هر اتفاق و رخدادی معرفی و در جامعه نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز