خبرگزاری کار ایران

۳۵ در صد نهال تولیدی آذربایجان شرقی در آذرشهر تولید می‌شود

کد خبر : ۱۹۷۴۴۵

با در نظر گرفتن مقدار کل نهال تولیدی استان در سال جاری به میزان یک میلیون و ۸۴۵ هزارو ۹۵۰ اصله، ۳۵ درصد آن معادل ۶۴۴ هزارو ۲۰۰ اصله در این شهرستان تولید و علاوه بر رفع نیاز داخلی شهرستان بیش از ۹۰درصد آن به دیگرشهرستان‌ها و استان‌ها صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر این شهرستان را از پتانسیل‌های بالقوه در امر تولید نهال در استان آذربایجان شرقی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروز طلوع حیات که در جلسه کمیته فنی تولید نهال استاندارد استان در شهرستان آذرشهر سخن می‌گفت، اظهار داشت: با در نظر گرفتن مقدار کل نهال تولیدی استان در سال جاری به میزان یک میلیون و ۸۴۵ هزارو ۹۵۰ اصله، ۳۵ درصد آن معادل ۶۴۴ هزارو ۲۰۰ اصله در این شهرستان تولید و علاوه بر رفع نیاز داخلی شهرستان بیش از ۹۰درصد آن به دیگرشهرستان‌ها و استان‌ها صادر می‌شود.

وی افزود: در راستای برنامه‌های پنجم توسعه، شهرستان آذرشهر با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی یکی از مهم‌ترین آیتم‌های تغییر الگوی کشت در منطقه و حوزه دریاچه ارومیه، احداثنهالستان و تولید نهال می‌باشد که می‌تواند به دلیل افزایش بهره وری از منابع آب و زمین و بازده اقتصادی بالا جایگزین مناسبی در زمینه فعالیتهای کشاورزی باشد که در این زمینه برنامه‌های دیگری نیز توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در حال تدوین بوده و در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

در این جلسه حاضرین ضمن بهره گیری از راهنمایی‌های اعضای کمیته فنی نهال در جهت تولید و بهره وری بیشتر، به بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز