خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز:

برنامه‌های گردشگری تبریز باید ارتقاء یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۰۸

به اذعان متخصصان امر گردشگری، از تبریز و استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک منطقه منحصر به فرد گردشگری یاد می‌شود، چرا که همه ویژگی ها از جمله طبیعت، پیشینه تاریخی، اصالت، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری را یکجا دارا بوده و در سطح کشوری بی نظیر است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز بر ضرورت ارتقاء کیفی برنامه‌های گردشگری تبریز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگاران گفت: اهتمام ویژه شهرداری به مقوله گردشگری و جلب رضایت گردشگران با توجه به پتانسیل‌های گردشگری شهر فرهنگی و تاریخی تبریز لزوم حفظ آثار و ابنیه‌های ارزشمند تاریخی را بیش از پیش افزایش داده و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه گردشگری تبریز را نمایان می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه صنعت توریسم به عنوان مهم‌ترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته و یکی از اثرات مهم اقتصادی این رشد سریع اشتغالزایی می‌باشد که در توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی برای اقشار مختلف جامعه مؤثر است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر گردشگری به عنوان صنعت بدون دود، منبع درآمد سرشار در تجارت جهانی و عنصر مهمی در بهبود و تنظیم موازنه بازرگانی و تراز پرداخت‌های بسیاری از کشور‌ها شده است، رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری در پنجاه سال اخیر نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است. گردشگری در تولید ناخالص ملی نقش مهمی ایفا می‌کند و صنعت گردشگری بیشترین قابلیت را برای جانشینی دیگر صنایع درآمدزا دارد.

خلیلی گفت: به اذعان متخصصان امر گردشگری، از تبریز و استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک منطقه منحصر به فرد گردشگری یاد می‌شود، چرا که همه ویژگی‌ها از جمله طبیعت، پیشینه تاریخی، اصالت، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری را یکجا دار بوده و در سطح کشوری بی‌نظیر است ولی این در حالی است که هنوز بسیاری از زیرساخت‌های جذب گردشگر به صورت کافی و لازم در آن فراهم نیست.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با تأکید به لزوم جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه توان جذب گردشگر در کلان‌شهر تبریز گفت: گردشگری فعالیتی اقتصادی وابسته به فرآیند سرمایه و اقتصاد بازار است و نقش سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری نقشی حیاتی و بنیادی است.

خلیلی تصریح کرد: به همین دلیل توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در هر کشور داشته و بدون این سرمایه‌گذاری‌ها شکل‌گیری جریان گردشگری با تأثیرگذاری اقتصادی غیرممکن خواهد بود، با تأکید کار‌شناسان توسعه صنعت گردشگری فقط با سرمایه‌گذاری داخلی کافی نبوده و این حجم سرمایه توانایی پوشش تمامی نیازهای این بخش را نخواهد داشت و جذب سرمایه‌های خارجی در این راستا می‌تواند توسعه‌ این بخش را سرعت و شتاب بخشد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: در این راستا راه‌اندازی مرکز اطلاعات جامع مراکز دیدنی و صنایع دستی تبریز، حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و احیای مشاغل سنتی در شرف انقراض، افزایش میزان تنوع و زمینه‌های کابردی آثار صنایع دستی، توجه به تولید هنرهای صناعی با الهام از فرم کلی و نگاره‌های آثار تاریخی و باستانی تبریز و استان، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، سالانه و نیز بازارهای مکاره با هدف جلب و جذب توریست‌های خاص برای فروش آثار صنایع دستی و همچنین ایجاد موزه‌های دائمی گردشگری و هنرهای صناعی مورد توجه و اولویت برنامه‌های این سازمان قرار داشته و امید است با حمایت‌های شهردار تبریز، حرکت در راستای توسعه گردشگری بتواند به اقتصاد این کلانشهر کمک و یاری کند.

وی با تأکید به این نکته که در تبریز بستر لازم برای توسعه و رونق صنعت گردشگری در کلانشهر تبریز همه شهروندان این کلانشهر سهیم و مسئول هستند، همکاری و مساعدت و همفکری رسانه‌های جمعی اعم از نوشتاری و دیداری و شنیداری خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز