خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استاد شهریار از پرآوازه ترین سخن سرایان معاصر زبان فارسی و آذری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۵۳

آیین‌ گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و استاد شهریار در خور و شایسته‌ برگزار شود / علی جنتی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در موضوع تمهید مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار با محوریت علمی " فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار " دیدار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد شهریار یکی از پرآوازه‌ترین سخن‌سرایان معاصر در زبان و ادبیات فارسی و آذری به شمار می رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، " علی جنتی " در دیدار با " علی‌اکبر صفی‌پور " مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در موضوع تمهید مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار با محوریت علمی " فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار " سخن می‌گفت، با تاکید بر جایگاه ویژه‌ی آذربایجان در تمام زمینه‌ها علی‌الخصوص شعر و ادب، اظهار داشت: پیشینه‌ی غنی آذربایجان در تحکیم شیرازه‌ی شعر و ادب و پرورش عالمان و عارفان و شاعران برجسته‌ای که هر یک وزنه‌ای در عرصه‌ی شعر و ادب این مرز و بوم محسوب می‌شوند بر همگان آشکار است.

وی بر اهمیت گرامیداشت یاد و نام اسطوانه‌های حوزه‌ی شعر و ادب تاکید کرد و افزود: استاد شهریار در هنر شعر و شاعری به کمک خلاقیت خارق‌العاده‌ای که داشت با بهره‌گیری از بی‌بدیل‌ترین بدایع به الفاظ صامت روحی سیال بخشیده و آثاری جاودانه خلق می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اندیشه‌ی استاد شهریار مشحون از سوژه‌هایی ناب و فاخر بود و سرودن اشعاری فاخر و گرانسنگ در حوزه‌های مختلف ازجمله انقلاب اسلامی از شاخصه‌های شعری وی محسوب می‌شد.

جنتی، استاد شهریار را یکی از نمادهای مهم انقلابی، ملی و مردمی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: چکامه‌هایی که وی در حوزه‌ی انقلاب اسلامی سروده مبین میزان تعهد و پاسداری وی از ارزشهای اسلامی و ملی و نشان‌ دهنده‌ی چیره‌دستی این شاعر شهیر در گنجاندن معارف زمان و واقعیت‌های جامعه در قالب شعر بود.

وی خواستار برگزاری در خور و شایسته‌ی آیین‌ گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و استاد شهریار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر دعوت حضور شهریار‌شناسان از دیگر کشورها تاکید کرد.

در این دیدار علی‌اکبر صفی‌پور " مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گزارشی جامع و کامل از اقدامات صورت گرفته در برگزاری باشکوه این همایش که با محوریت علمی " فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار " برگزار می‌شود ارائه کرد.

گفتنی است همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار بامحوریت موضوعاتی چون: آداب و رسوم ایرانی – اسلامی در آثار استاد شهریار، بازیهای محلی در آثار استاد شهریار، قصه‌ها و داستان‌های محلی در آثار استاد شهریار، نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار، ترانه ها، ضرب المثل هاو متل ها در آثار استاد شهریار، مقایسه ی آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، مردم گرایی در آثار استاد شهریار، بازتاب فولکلور آذربایجان در اشعار استاد شهریار، بازخوانی جامعه شناختی و روانشناختی منظومه ی حیدربابا، هویت شناسی اندیشه ی استاد شهریار، نوآوریهای ادبی در آثار استاد شهریار، بررسی اندیشه های اجتماعی استاد شهریار، گردشگری فرهنگی و ادبی در آذربایجان‌شرقی(بناهای تاریخی و گردشگری آذربایجان در آثار استاد شهریار) و زمینه‌های تاریخی و جغرافیایی منظومه حیدربابا، همرمان با روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز