خبرگزاری کار ایران

متن دو سوال نماینده مردم تبریز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد

کد خبر : ۱۹۰۴۳۰

این دو سوال محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی ۳۱ تیرماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده بود. / سوال اول در مورد عدم اعمال بخشی از محاسبات حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش و سوال دوم درباره احداثبیمارستان جدید تامین اجتماعی در استان آذربایجان شرقی بود. / وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه ضمن پاسخگویی مقرر کرد تا اقدامات لازم را انجام دهد.

متن دو سوال محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده بود منتشر شد.

به گزارش ایلنا سؤالاول محمد حسین فرهنگی درباره عدم اعمال بخشی از محاسبات حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش بود.

بر پایه این گزارش به دنبال مکاتبات و بی نتیجه بودن آنها، و پیرو سؤال از وزیر آموزش و پرورش، سؤال در شرائطی مطرح شد که از چند روز پیش مذاکراتی در جریان بود.

خلاصه سوال چنین بود: باوجوداحکامصریحقانونی، علتعدممحاسبهوپرداختبخشیازحقوقفرهنگیانبازنشسته چیست؟

در شرح سوال آمده است: احکام ماده۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه امتیازات مربوط به شغل، از ارکان اساسی حقوق و دستمزدکارکنان دولت است و کسورات بازنشستگی انجام می پذیرد. طبقه بندی موضوع تبصره(۱) ماده مذکور و رتبه های پنجگانه آن، از اجزاء دریافتی دوران خدمت است در حالی که رتبه های خبره و عالی در محاسبات بازنشستگی لحاظ نمی شوند. با توجه به صراحت ماده(۱۰۶) قانون مدیریت خدمات کشوری علت تضییع حقوق قانونی بازنشستگان و بویژه فرهنگیان بازنشسته چیست؟

همین گزارش حاکی است وزیر و رئیس سازمان بازنشستگی در توضیحات خود اعلام داشتند: به دنبال وصول نامه دی ماه آقای فرهنگی و طرح این سؤال، بخشهای مهمی از موضوع حل شده و موارد باقیمانده نیز پیگیری می شود. آنها نیز حل خواهد شد.

در جلسه سؤال، نامه ای به شماره۸۱۱۹ / ص / ۲۵۰ به تاریخ همان روز ۳۱ تیرماه ۹۳ تحویل گردید.

در این نامه خطاب به معاون محترم توسعه مدیریت و پشتیانی وزارت آموزش و پرورش

سلام علیکم احتراما همانطوریکه استحضار دارندبه موجب ردیف(۳) از جزء(۳-۳) بند(ب) بخشنامه شماره(۵۵۸۸/۲۰۰) مورخ ۲۷ / ۱۰ / ۱۳۸۹ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور راجع به " ضوابط نحوه ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه های جدول حق شغل " برای ارتقاء به رتبه " خبره " علاوه بر احراز شرایط مقرر در بخشنامه فوق الذکر، نماینده

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور می باید ارتقاء رتبه مذکور را مورد تأیید قرار دهد. همچنین ارتقاء به رتبه " عالی " نیز می باید به تأیید " کمیته تخصصی نظام شغلی " در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برسد

در بخشی دیگر از این نامه که با امضای ایراندخت عطاردیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی ارسال شده با اشاره به بخش دیگری از این مشکلات آمده است: تاکنون نیز تعداد زیادی از احکام کارکنان سنوات گذشته و سال جاری آن وزارتخانه که مطابق با ضوابط نحوه ارتقاء شغلی مشمول رتبه های خبره و عالی بوده، پس از پرداخت کامل کسور بازنشستگی منطقه(سهم مستخدم، کارفرما و مقرری ماه اول) تأیید گردیده است. لذا خواهشمند است همانگونه که قبلا نیز اعلام گردیده، چنانچه احکام احدی از کارکنان آن وزارتخانه تاکنون اصلاح نگردیده است، دستور فرمائید مدرک مثبته را به واحدهای استانی این صندوق ارسال تا اقدام لازم به عمل آید.

رونوشت این نامه جهت پیگیری به محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

سوال دوم دربارهاحداثبیمارستانجدیدتامیناجتماعیدراستانآذربایجان شرقی

سؤالدوم محمد حسین فرهنگی درباره احداثبیمارستان جدید تامین اجتماعی در استان آذربایجان شرقی بود.

از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال شده بودعلت تأخیر احداثبیمارستان جدید تأمین اجتماعی در تبریز، با وجود تصویب هیأت وزیران چیست؟

برپایه این گزارش در متن کامل­ این سوال آمده است: با توجه به مصوبه وزیران مبنی بر احداثبیمارستان جدید تامین اجتماعی در تبریز در سال ۱۳۸۷، و اقدامات بعدی در خصوص شناسایی زمین در حد فاصل تبریز و شهر جدید سهند، تأخیر و تعلل در اقدامات مورد نیاز توسط تأمین اجتماعی قابل قبول نمی باشد.

بر پایه این گزارش در این زمینه نیز مدیرعامل تأمین اجتماعی اعلام کرد به جای احداثبیمارستان جدید می خواهیم بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز را توسعه بدهیم. وزیر نیز در اصل موضوع اعلام موافقت و همراهی کرد.

دکتر فرهنگی در باره مخالفت گذشته تامین اجتماعی و تعلل شش ساله سازمان و اقدامات به عمل آمده و پیگیری موضوع و شناسایی زمین و هماهنگی های به عمل آمده توضیح داد.

سرانجام در باره موضوع اول مقرر گردید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی آموزش و پرورش تا مدت یک ماه موضوع را حل و نهایی کند و در غیر این صورت موضوع به صحن گزارش شود.

درباره موضوع دوم نیز تصمیم گرفته شد تا کمیته ای از سوی کمیسون تعیین شود و با همکاری وزارت و سازمان نسبت به بررسی اقدام و ظرف ده روز نتیجه را گزارش کند تا جمع بندی نهایی صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز