خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

بهزیستی به بیش از ۲۵ هزار نفر از آسیب‌دیدگان اجتماعی آذربایجان شرقی خدمات داد

کد خبر : ۱۸۶۸۷۰

در حوزه پیشگیری نیز تمام مردم استان، جزو جامعه هدف بهزیستی قرار دارند و به عنوان مثال در بحثاعتیاد، ۶۰ مرکز درمان سرپایی و ۳۲ کمپ با هدف پیشگیری از رواج اعتیاد در جامعه و درمان آن مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از ارایه خدمات این نهاد به بیش از ۲۵ هزار نفر از آسیب‌دیدگان اجتماعی استان در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن ارشدزاده که دیروز در دیدار مدیران تأمین اجتماعی استان با استاندار آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ‌ یک‌هزار و ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این اداره کل هستند که ۳۲۳ نفر از آن‌ها به صورت شبانه‌روزی در خانه‌های کودک نگهداری و مابقی با پرداخت امداد ماهیانه(مستمری) در نزد خانواده‌های جایگزین حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های تخصصی و در بخش توانبخشی، در خوش بینانه‌ترین حالت، ۱۵ درصد مردم تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند گفت: از جمعیت۲ / ۹ درصدی سالمندان استان که از جوامع هدف بهزیستی هستند، چهار هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بوده که از این تعداد تنها ۷۰۰ نفر در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در حوزه پیشگیری نیز تمام مردم استان، جزو جامعه هدف بهزیستی قرار دارند و به عنوان مثال در بحثاعتیاد، ۶۰ مرکز درمان سرپایی و ۳۲ کمپ با هدف پیشگیری از رواج اعتیاد در جامعه و درمان آن مشغول فعالیت هستند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در قالب نقدی، غیرنقدی و ارایه خدمات جذب شد و در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات بهزیستی توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز