خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی:

تعداد بیمه شدگان قالی‌باف آذربایجان شرقی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۰۷

مصارف تأمین اجتماعی در سال جدید در مقایسه با سال قبل با ۳۰ درصد افزایش همراه بوده است.

مصارف تأمین اجتماعی در سال جدید در مقایسه با سال قبل با ۳۰ درصد افزایش همراه بوده است. مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از تلاش برای افزایش بیمه شدگان قالی‌باف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم اردلان در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با خبرنگاران اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی، قطب قالیبافی کشور است و هم اکنون بالغ بر ۷۸ هزار بیمه شده قالیباف را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی گفت: علی رغم اینکه موضوع کاهش تعداد بیمه شده قالیباف در این استان مطرح شده بود ما در نظر داریم با پالایش و شناسایی قالیبافان واقعی ضمن حفظ این رقم، ۲۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه کنیم که در این راستا مکاتباتی انجام شده است.

مدیرکل تآمین اجتماعی آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در زمینه وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: مطابق قانون بودجه کشور مقرر بود طی سال ۹۲ حق بیمه کارگران ساختمانی به مدت نه ماه از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود و از آنجا که در سال ۹۳ چنین موضوعی در نظر گرفته نشده است پرداخت این حق بیمه می‌بایست مطابق مقررات سال ۸۶ از محل صدور پروانه‌های ساختمانی تأمین شود که تاکنون دستگاه‌های ذیربط در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

‌مشاور مدیر عامل تأمین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: این حق بیمه نسبت اندکی از هزینه ساختمان است که در جهت ارائه خدمات کوتاه مدت و بلند مدت به کارگران ساختمانی هزینه می‌شود و آن‌ها را در قبال حوادثناشی از کار حمایت می‌نماید و باید در نظر داشت پرداخت پرداخت این حق بیمه هیچ تأثیری را بر قیمت مسکن و افزایش ساخت و ساز ندارد.

اردلان با اشاره به پوشش ۵۳ درصدی جمعیت استان، افزود بالغ بر یک میلیون و نهصد نفر از جمعیت استان در قالب ۶۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۱۲۰ هزار نفر مستمری بگیر و در قالب ۶۴ هزار کارگاه از طریق ۲۴ شعبه و ۶ شعبه اقماری و ۶ کارگزاری از خدمات تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی بهره‌مند هستند.

- بهره‌مندی ۱۱ هزار نفر در آذربایجان شرقی از بیمه بیکاری

وی همچنین با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر ‌در آذربایجان ‌شرقی از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند گفت: سال گذشته بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان برای این تعداد هزینه شده است که ما معتقدیم می‌توان با بکارگیری این هزینه و با ایجاد کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی جدید فراهم کرد.

اردلان با مقایسه مصارف تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در سالجاری نسبت به سال قبل گفت: این میزان با ۳۰ درصد افزایش به یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به مسیر اصلی خود بازگشته است، ‌افزود در دولت تدبیر و امید گام‌های اساسی برای روان‌سازی و تسهیل امور در چارچوب قوانین و مقررات برداشته شده است که گسترش خدمات غیر حضوری شامل ارائه لیست حق بیمه اینترنتی، ‌ارائه فیش پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری و تسهیل حسابرسی و صدور کارت بازرگانی کارفرمایان از آن جمله است.

وی همچنین از ایجاد شعب شش تبریز، ایلخچی، ‌ ورزقان و هادی شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همزمان با هفته تأمین اجتماعی ساختمان اداری شعب صوفیان و ترکمانچای نیز افتتاح خواهد شد.

-جذب ۱۰۰ نفر نیروی جدید در تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

اردلان کمبود نیروی انسانی را از مشکلات تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خواند و گفت: در حال حاضر تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با دارا بودن ۷۸۰ نفر نیروی انسانی ارایه خدمت می‌‌کند که با در نظر گرفتن تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان در واقع هر نفر کارمند تامین اجتماعی باید پاسخگوی ۲ هزار نفر باشد.

وی توسعه ارایه خدمات از طریق IT و گسترش برون سپاری خدمات از طریق دفا‌تر کارگزاری‌ها از برنامه‌های اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خواند و گفت: جهت تأمین کسری کادر موجود نیز از طریق برگزاری آزمون سراسری در استان طی ماههای اخیر ۱۰۰ نفرحذب خواهند شد که با این اقدام شاهد بهبود کیفیت خدمات در جهت ارتقای رضایتمندی مخاطبین خواهیم بود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان همچنین الکترونیکی کردن دفا‌تر درمانی و صدور کارت هوشمند درمانی و پرونده الکترونیکی بیمه شدگان را ازاولویت‌های در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: با تکمیل زیرساختهای آن طی سال جاری عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز