خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بخش کشاورزی در اثر اجرای دستورالعمل‌های احیای دریاچه ارومیه لطمه نمی‌بیند

کد خبر : ۱۸۴۶۳۸

احیای دریاچه ارومیه، اولویت اول استان آذربایجان شرقی در امور عمرانی است.

استاندار آذربایجان شرقی ادعای لطمه خوردن بخش کشاورزی در اثر اجرای دستورالعمل‌های احیای دریاچه ارومیه را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده، سه‌شنبه شب در نخستین جلسه شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با تشکر از اعضای کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، گفت: گذران زندگی ۳۰ درصد از مردم استان مستقیما از بخش کشاورزی است و ما به هیچ وجه به دنبال تعطیلی و یا حتی آسیب دیدن این بخش نیستیم، بلکه اتفاقا معتقدیم احیای دریاچه ارومیه موجب تقویت بخش کشاورزی خواهد شد.

جبارزاده افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه از یک نظر برای ما نعمت است، چرا که از قبل آن صرفه‌جویی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی تحقق خواهد یافت که نتیجه آن افزایش درآمد کشاورزان خواهد بود و مطمئنیم که در اثر اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، جایگاه کشاورزی در منطقه ارتقا خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه، اولویت اول استان در امور عمرانی است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان از امروز هیچ اولویتی بالا‌تر از این مهم ندارند و تحقق این امر باید سرلوحه همه امور اجرایی استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش‌ها و مطالعات ارزشمند چند ماه اخیر که از نظر زمان در نوع خود بی‌نظیر بود، به نتایج ارزشمندی رسیده و تحقق خواسته بحق مردم آذربایجان وارد فاز عملیاتی شده است.

جبارزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان خود را موظف به اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه می‌دانند، افزود: ‌ مطمئنا تمامی این مصوبات از ضروریات احیای دریاچه است و مسوولان این استان در راستای وظیفه ملی و منطقه‌ای خود در کنار ستاد احیای دریاچه ارومیه هستند.

وی تصریح کرد: برای اینکه اهمیت موضوع را فراموش نکنیم در تمامی جلسات به اشکال مختلف آن را یادآوری خواهیم کرد.

جبارزاده همچنین خواستار تفویض اختیار دستگاه‌های ملی به دستگاه‌های استانی در بحثمصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه شد و گفت: تجربه ثابت کرده است که دستگاه‌های استانی انگیزه بیشتری برای این کار دارند و در مرحله اجرا بهتراز دستگاه‌های ملی عمل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز