خبرگزاری کار ایران

احتمال خاموشی برق در تبریز وجود دارد / مردم در ساعت‌های پیک مصرف از برق کمتر استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۵۱

با افزایش دمای هوا و پیک مصرف در روز نسبت به شب در استان مصرف انرژی برق هم افزایش یافته که استفاده از کولرهای پرمصرف یکی از عوامل اصلی این افزایش است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز هم از افزایش هفت درصدی پیک مصرف برق در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا افشین روشن میلانی که در نشست مشترک مدیران صنعت برق آذربایجان شرقی با فرمانداران این استان سخن می گفت اظهار داشت: بر این اساس دو هزار و ۶۰۰ مگاوات محدودیت تولید داریم که می توانیم آن را مدیریت کنیم.

وی با هشدار نسبت به خاموشی احتمالی در تبریز، افزود: با افزایش دمای هوا و پیک مصرف در روز نسبت به شب در استان مصرف انرژی برق هم افزایش یافته که استفاده از کولرهای پرمصرف یکی از عوامل اصلی این افزایش است.

روشن میلانی از مردم خواست در ساعت های پیک مصرف از برق کمتر استفاده کنند و در مصرف بهینه برق برای جلوگیری از خاموشی مسوولان را یاری کنند.

وس همچنین خاطرنشان کرد: صنایع و کارخانه ها هم در صورت مصرف بهینه و کاهش مصرف برق مشوق هایی را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این که بخشی از تولید برق ۱۰ شهرستان این استان از انرژی پاک صورت می گیرد، اظهار داشت: ‌ این طرح ها با بهره گیری از انرژی خورشیدی و پنل با اولویت مساجد و مدارس این شهرستان ها از جمله میانه، بناب و مرند آغاز شده است.

یوسف سرافراز افزود: با رشد بی رویه مصرف برق، خطوط انتقال و پست های تولید و نیروگاه ها دچار فشار می شوند، لذا باید با فرهنگ سازی برای تولید برق از انرژی پاک مثل خورشید مردم برای استفاده از این انرژی ها تشویق شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تمام روستاهای ۲۰ و بالای ۲۰ خانوار در استان برق دار شده اند و برنامه ریزی و کار برای برق رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز انجام می شود.

نشست مشترک مدیران صنعت برق آذربایجان شرقی با فرمانداران این استان با حضور محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز