خبرگزاری کار ایران

" با تو می‌مانم " در تبریز رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۷۴۸۱۶

این کتاب طی مراسمی روز سه شنبه ۲۰ خرداد رأس ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی صدرای تبریز واقع در بلوار استاد شهریار رونمایی می شود.

خاطرات رزم و زندگی سردار جمشید نظمی به قلم رضا قلیزاده علیار توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده، به همت اداره کل حفظ آثار استان و مشارکت سپاه عاشورا، بنیاد شهید استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز رونمایی می‌شود.
به گزارش ایلنا، این اثر با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه، شامل ۲۷ فصل(۲۵ بخش نوشتاری و دو فصل عکس و اسناد) در ۷۶۸ صفحه، بهار امسال منتشر شده است.

جمشید نظمی‌(راوی اثر) به سال ۱۳۳۹ در تبریز به دنیا آمد. ‌ جنگ تحمیلی هنوز شروع نشده بود که وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، سپس در روابط عمومی این نهاد مشغول کار گردید. شانزدهم شهریورماه سال ۱۳۶۰ برای‌ اولین بار به جبهه سوسنگرد رفت و در عملیات «شهید مدنی» ‌شرکت کرد. در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش از ناحیه بازو زخمی شد. در اعزام بعدی‌ عملیات «مطلع الفجر» را تجربه کرد.

وی در نبردهای مهم و سرنوشت سازی‌ چون مطلع الفجر، ‌مسلم‌بن‌ عقیل، ‌والفجر مقدماتی‌، ‌ والفجرهای ‌۱،۲، ۴ و ۸، خیبر، ‌بدر، ‌ کربلای ۴ و ۵ و بیت¬المقدس ۲ شرکت کرد، ‌ چندبار زخمی شد و به افتخار جانبازی ‌نایل آمد. در عملیات بزرگ «بدر» فرماندهی‌ گردان سیدالشهدای لشکر عاشورا را بر عهده داشت و تنها فرمانده گردانی بود که آن‌سوی ‌دجله تا لحظه شهادت سردار نامدار اسلام، شهید آقامهدی باکری ‌ - فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا - کنارش ماند.

عنوان کتاب از پاسخ سردار جمشید نظمی به این گفته‌ مهندس مهدی باکری چندساعت پیش از شهادت، گرفته شده است که؛ «آقا جمشید، ‌ تو تنها فرمانده گردانی که برای من مانده‌ای‌!..» و پاسخ وی که؛ " با تو می‌مانم.
در سطر، سطر این اثر به نام مردانی‌ برمی‌خوریم که زندگی شان امروز برای ما خاطره شده است؛ ‌ مردانی چون مهدی باکری، ‌ حمید باکری‌، ‌ مرتضی یاغچیان، علی تجلایی‌، اصغر قصاب عبداللهی، صادق آذری، ‌ علی‌اکبر حسین پور رهبری‌، ‌ بایرامعلی ‌ورمزیاری، ‌ صالح الله یارلو‌، ‌عوض عاشوری، ‌ سعید فقیه، ایوب ضربی‌، علی مولایی، ‌ میرزاعلی رستم خانی، ‌ حمید احدی، ‌ خلیل فاتح، ‌ محمدباقر مشهدی عبادی، ‌ محمدرضا باصر، اصغر دیزجی، سیدمحمود بنی‌هاشم و…
نویسنده این کتاب، رضا قلی‌زاده که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و تا به حال چندین کتاب خاطره و داستان از وی به چاپ رسیده، در این اثر تلاش کرده تا تصاویری ماندگار و پررنگ از دوران پرمخاطره و خاطره را با ابزار کلمه پیش روی مخاطبان، قرار دهد.

گفتنی است این مراسم روز سه شنبه ۲۰ خرداد رأس ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی صدرای تبریز واقع در بلوار استاد شهریار رونمایی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز