خبرگزاری کار ایران

توافق اولیه باشگاه تراکتورسازی با ولادیمیر پتروویچ سرمربی اسبق تیم ملی عراق

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۰۱

ولادیمیر پتروویچ هفته آینده برای عقد قرارداد به تبریز می‌آید. / وی از بین بین ۳گزینه داخلی و ۲۵ گزینه خارجی انتخاب شده است

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی از توافق با ولادیمیر پتروویچ سرمربی اسبق تیم ملی عراق خبر داد
به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی باشگاه، جمشید نظمی در این خصوص افزود با بررسی که بین ۳گزینه داخلی و ۲۵ گزینه خارجی داشتیم با توجه به سابقه و رزومه بسیار خوب این مربی ۵۸ساله اهل کشور یوگسلاوی سابق به توافق رسیدیم. قرار است هفته آینده این سرمربی به تبریز بیاید تا قراردادش را با تراکتورسازی نهایی کند.
سوابق ولادیمیر پتروویچ به شرح زیر است:
پترویچ متولد سال ۱۹۵۵ شهر بلگراد است.
دوران بازیگری:
پتروویچ که بیشتر دوران بازیگری خود را در تیم ستاره سرخ بلگراد سپری کرد با لقب «پیزون» شناخته می‌شد و یکی از پنج اسطوره این باشگاه صربستانی است که با عنوان «ستاره ستاره‌ها» از آن پنج نفر یاد می‌شود.
در سال ۱۹۸۰ او به عنوان بهترین بازیکن سال یوگسلاوی انتخاب شد، دو سال بعد برای اولین بار در خارج از کشورش بازی کرد و آرسنال انگلیس باشگاهی بود که او برای مدت کوتاهی عضو آن بود. ۱۳ بازی و دو گل حاصل کار پتروویچ در قرمز‌های لندن بود.
او تا سال ۱۹۸۸ جمع ۵۲۶ بازی برای تیم‌های ستاره سرخ بلگراد، آرسنال، آنتورت، برست، استاندارد لیژ و نانسی بازی کرد. او همچنین ۳۴ بار برای تیم ملی یوگسلاوی‌ از جمله در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ بازی کرد و ۵ گل به ثمر رساند.
دوران مربیگری:
او از سال ۱۹۹۰ وارد عرصه مربیگری شد. در‌‌ همان سال به عنوان کمک مربی به همراه ستاره سرخ قهرمان جام قهرمانان اروپا شد.
این مربی به عنوان سرمربی در تیم‌های ستاره سرخ بلگراد، تیم ملی زیر ۲۱سال صربستان در سال ۲۰۱۰، تیم دالیان چین، تیم ملی چین و تیم ملی عراق و تیم ملی یمن فعالیت کرده است. پتروویچ در یک فصل حضور خود در تیم دالیان چین فصل ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶دو مقام قهرمانی در لیگ و حذفی چین بدست آورد و با درخشش این تیم به عنوان سرمربی تیم ملی چین در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.
این مربی ۵۹ ساله آخرین بار در سال ۲۰۱۳ سرمربی تیم ملی عراق بود. او در‌‌ همان سال هدایت تیم ملی یمن را نیز بر عهده داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز