خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان ‌شرقی:

توسعه کشور با ارتقای مهارت و دستیابی به فناوری‌های نوین ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۵۵

مرحله استانی المپیاد ملی مهارت همزمان با سراسر کشور در تبریز آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان ‌شرقی توسعه کشور در عرصه‌های مختلف را نیازمند ارتقای مهارت و دستیابی به فناوری‌های نوین دانست.
به گزارش ایلنا محمدتقی پاکزاد در آیین افتتاح رسمی و همزمان مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در تبریز، با بیان اینکه حوزه مهارت، پژوهش و فناوری راهی است که باید با اتحاد در آن قدم بگذاریم، ادامه داد: حرکت مستمر و هدفمندانه در این حوزه‌ به اعتلای روزافزون کشورمان کمک خواهد کرد و این زمینه‌ساز رشد و توسعه است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری استان آذربایجان شرقی برای تبدیل شدن به قطب علم و فناوری کشور در چهلمین سالگرد قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۹ بهمن سال ۹۶ روزی است که اعلام می‌شود آذربایجان شرقی به قطب علم و فناوری ایران تبدیل شده و تحقق این مهم ورق دیگری به اوراق زرین خدمات ماندگار این استان در طول تاریخ خواهد افزود.
پاکزاد به توفیق خیره‌کننده مهارت‌آموزان آذربایجان ‌شرقی در ادوار گذشته المپیاد مهارت در سطوح ملی و جهانی نیز اشاره کرد و متذکر شد: آموزش فنی و حرفه‌ای با حرکت جهادی طی سال‌های اخیر موجب شده تا جایگاه آذربایجان ‌شرقی در این زمینه جایگاه خوبی باشد، اما غیرت آذری ایجاب می‌کند به این توفیق‌ها قانع نباشیم و بالا‌ترین رتبه را هدف خود در آینده قرار دهیم.
چهار مهارت‌آموز آذربایجان‌شرقی در دوره گذشته المپیاد جهانی مهارت در لایپزیک آلمان حاضر بودند و نقش مهمی در ترکیب ۱۱ نفره مهارت‌آموزان ایرانی شرکت‌کننده در این المپیاد نقش مهمی در کسب رتبه چهارمی دنیا داشتند. دوره آتی این المپیاد در سال ۲۰۱۵ و به میزبانی کشور برزیل برگزار خواهد شد.

مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در آذربایجان شرقی با حضور ۱۴۸ شرکت کننده از ۱۸ شهرستان استان در مرکز شماره ۳ فنی و حرفه‌ای تبریز و شهرستان بناب برگزار می‌شود.
هم‌اکنون ۱۴۸ راه‌یافته به مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در آذربایجان‌شرقی به رقابت با یکدیگر مشغولند و مقرر شده تا برگزیدگان این مرحله جواز حضور در مرحله ملی المپیاد مهارت که در نیمه دوم شهریور در کرج برگزار خواهد شد را به دست آورند. نتایج مرحله استانی، دوشنبه هفته آینده اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز