خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

پرداختن به ورزش همگانی باید به رفتار اجتماعی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۰۲

نشست تخصصی هیات ورزشهای همگانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: پرداختن به ورزش همگانی باید به رفتار اجتماعی تبدیل شود.
به گزارش ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیات ورزشهای همگانی استان تغییر در رفتار افراد نسبت به رو آوردن به ورزش ھمگانی را تغییر درنگرش آن‌ها نسبت به این موضوع عنوان کرد و گفت: دانش افزایی، ایجاد دید مثبت، تبدیل کردن به رفتار فردی و در نھایت رسیدن به رفتار اجتماعی مطلوب مھم‌ترین اولویت گسترش ورزش ھمگانی در استان است.
وی ادامه داد: اولین گام در تغییرافراد جامعه تغییر در نگرش است که این با آگاھی دادن و دانش افزایی می‌سر خواھد شد. به طورکلی دانش افزایی، ایجاد دید مثبت، تبدیل کردن به رفتار فردی و در نھایت رسیدن به رفتار اجتماعی مطلوب مهم‌ترین اولویت گسترش ورزش ھمگانی در استان است.
ھمکاری مشترک بین شهرداری، صدا و سیما و بهداشت و درمان به منظور ارائه پیام ھای آموزشی سلامت محور را خواستار شد و افزود: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش ھمگانی در میان افراد جامعه، از چالش ھای بزرگ حوزه سلامت محسوب می‌شود و در حال حاضر به ورزش حرفه‌ای بیشتر پرداخته می‌شود که خروجی آن ھم مشخص بوده و قابل افتخار نیست و اخلاق حرفه‌ای در آن رعایت نمی‌شود.
وی ادامه داد: ورزش ھمگانی از مقولات مهم و مورد تاکید مقام معظم رھبری است که مغفول مانده و ھنوز ھم به عنوان یک فریضه واجب به آن پرداخته نشده است.
اسبقیان افزود: فرهنگ سازی، آموزش، تقویت زیرساخت‌های ورزشی و تشویق مردم به ورزش و حرکات منظم بدنی نیازمند تعامل ادارات و مدیریت‌های استانی است.
وی با اشاره به اهمیت ورزش‌های همگانی در ارتقای شاخص‌های سلامت مردم اظهار کرد: آموزش و پرورش و رسانه‌ها با اطلاع رسانی و آموزش نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ گسترش ورزش‌های همگانی دارند.
اسبقیان افزود: تمرکز اداره کل ورزش و جوانان استان بر ۴ مقوله توسعه ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، بخش جوانان و توسعه فضاهای ورزشی استوار است و در این میان توسعه وزرش همگانی که دامنه قله ورزش قهرمانی است توجه ویژه‌ای داریم.
وی تصریح کرد: در سال ۹۲ در بخش توسعه ورزش همگانی همایشهای متعدد و در سطح کیفی قابل قبول و با مشارکت پرشور مردم و آحاد جامعه با همکاری ارگان‌ها برگزار شده که در سال ۹۳ این روند به سرعت بیشتر ادامه خواهد داشت.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد: تولید قهرمان با توسعه ورزش همگانی در بین تمامی آحاد جامعه می‌سر خواهد شد و با برنامه ریزی و سیاست کاری از ظرفیت ورزش همگانی در تزریق نشاط و شادابی به جامعه و در مرحله دوم استعدادیابی و قهرمان پروری بهرمند خواهیم شد.
وی با تأکید بر اینکه بر توسعه ورزش همگانی در پارک‌ها و ایستگاههای صبحگاهی توجه داریم گفت: با همکاری شهرداری تبریز ایستگاههای ورزش صبحگاهی در تبریز توسعه مناسبی را در سال ۹۳ خواهد داشت و طبق توافق با شهرداری، مربیان این باشگاه‌ها نیز از سوی هیات معرفی خواهد شد.
در این نشست بر توسعه ورزش کارکنان دولت و برگزاری رقابتهای فصلی، ساماندهی ورزش یوگا و پیلاتس، تفکیک مربیان آمادگی جسمانی و ایروبیک و تفاهم نامه با شهرداری تبریز برای برگزاری همایشهای پیاده روی بزرگ تاکید شد.
نشست تخصصی هیات ورزشهای همگانی استان با حضور سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان، اکبر فرج الهی معاون امور ورزشی، ابراهیم فیروزی رییس گروه توسعه همگانی، علیزاده امور ورزش بانوان، رسول صادقی رییس هیات ورزشهای همگانی و سایر اعضاء هیات برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز