خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

متون ادبی و شعر، همواره از تاثیرگذاری بیشتری بر اذهان عمومی برخوردار بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۰۷

جشنواره‌ پیامک ادبی خلیج فارس به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و در رشته‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود که در دور دوم نیز بخش پیامک ادبی آن با محوریت آذربایجان شرقی و به صورت سراسری برپا خواهد شد.

ایلنا: مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با جشنواره‌ پیامک ادبی خلیج فارس، تاریخ پرحماسه خلیج نیلگون فارس در سپهر لاجوردی طبع سخنوران منعکس می‌شود.
به گزارش ایلنا، بابک دربیکی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های موثر در انتقال مفاهیم شاخص و مهم، بهره‌ جستن از زبان تاثیرگذار شعر و ادب است، اظهار داشت: متون ادبی و شعر و به عبارت کلی ادبیات، همواره از تاثیرگذاری بیشتری بر اذهان عمومی برخوردار بوده است.
وی افزود: انعکاس مسئلهٔ مهمی چون عزت و اقتدار ایران اسلامی و تبیین شکوه خلیج همیشه فارس در قالب شعر و ادب، در سرزمین سخن‌سرایان پرآوازه، نشان دهندهٔ درک عمیق اصحاب فرهنگ و ادب از رسالت خویش است.
دربیکی، گفت: در رابطه با خلیج فارس که در برهه‌های مختلف تاریخ همواره مورد هجمه‌های فراوانی از سوی دشمنان این خاک، قرار گرفته از زوایای مختلفی سخن گفته شده اما بهره‌گیری از پدیده‌های تکنولوژیکی همچون پیامک که از سرعت و پویایی فراوانی در دنیای پرهیاهوی امروز برخوردار است، مسئله‌ای با اهمیت برشمرده می‌شود.
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع از هویت ملی را رسالتی همگانی برشمرد و گفت: اصحاب قلم در بیان حماسه‌های خلیج فارس نقش ارزنده‌ای داشته‌اند و جلوه‌های عشق و ارادت خود را به آب و خاک ایران اسلامی در کلام متجلی ساخته‌اند اما باید در این زمینه اهتمام افزون‌تری به کار بسته شود.
وی برگزاری جشنواره سراسری خلیج فارس را حرکتی شاخص و در خور تقدیر عنوان کرد و گفت: پرداخت بسیاری از سخنوران و اصحاب فرهنگ به مسئلهٔ خلیج فارس و قدم نهادن این قشر در وادی دفاع از خلیج فارس به عنوان هویت ایران اسلامی نشان از اهمیت وافر و حقانیت آن دارد و این جشنواره حرکتی مناسب و درخور در دفاع از هویت ملی و اسلامی ایران است.
براساس این گزارش، این جشنواره به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و در رشته‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود که در دور دوم نیز بخش پیامک ادبی آن با محوریت آذربایجان شرقی و به صورت سراسری برپا خواهد شد.
گفتنی است در دور اول برگزاری جشنواره خلیج فارس نیز بخش پیامک ادبی با استقبال قابل توجه اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان مواجه شد.
محورهای این جشنواره شامل تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس، رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع، است.
متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و متن پیام باید در حد ۲۵ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد.
علاقمندان می‌توانند متن پیامک‌های خود را تا پنجم اردیبهشت‌ماه جاری به شماره ۳۰۰۰۲۸۲۸۲۰۸۲۰۸ ارسال نمایند.
گفتنی است علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www. news. ershad - as. ir مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز