خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنر انقلاب اسلامی وامدار فرهیختگانی چون شهید آوینی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۰۲

محتوای آثار هنری خلق شده، اگر در عین برخورداری از تکنیک و ساختاری صحیح، مبتنی بر مفاهیم ارزشی و انقلابی باشد می‌تواند تاثیرگذار بوده و ماندگار شود.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب اسلامی وامدار فرهیختگانی چون شهید آوینی است که دریافت و درک صحیحی از دین و جامعه داشتند.
به گزارش ایلنا علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به شاخصه‌های هنر دینی و انقلابی، ‌ اظهار داشت: محتوای آثار هنری خلق شده، اگر در عین برخورداری از تکنیک و ساختاری صحیح، مبتنی بر مفاهیم ارزشی و انقلابی باشد می‌تواند تاثیرگذار بوده و ماندگار شود.
وی افزود: هنر فی‌نفسه و در شکل بنیادین خود ابزاری برای تبیین و تفسیر زیبایی است و هنرمند ثنای حضرت حق را نقش می‌زند و جان ‌ها و چشم‌ها را از فراموشی به ذکر فرامی‌خواند و در این میان هنر انقلاب اسلامی نیز در واقع نشات گرفته از تعهد هنرمندانی است که سعی در اشاعهٔ تفکر و اندیشهٔ الهی و انقلابی دارند.
صفی‌پور گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه دارند و براین اساس هویت بخشی دینی و انقلابی به هنر و به تبع آن بسط آرمانهای انسانی، ‌دینی و انقلابی در سطح جامعه مهم‌ترین رسالت این قشر محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان پرچمداران بصیرت و آگاهی هستند، تاکید کرد: در چند دهه عمر انقلاب اسلامی، هنرمندان بزرگی در عرصه‌های مختلف ظهور کرده و آثار گرانسنگی را خلق نموده و روند منسجمی به هنر ارزشی بخشیده‌اند.
صفی‌پور گفت: هنر انقلاب اسلامی وامدار فرهیختگانی چون شهید آوینی است که دریافت و درک صحیحی از دین و جامعه داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم هبری در خصوص فرهنگ و هنر، ‌اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری تمام توان خود را برای تحقق شعار سال به کار خواهد بست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز