خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مشکلات اقتصادی کشور با فرمایشات رهبر معظم انقلاب رفع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۰۳

چند ماه اخیر بحثاقتصاد مقاومتی از سوی معظم له در ادبیات سیاسی کشور وارد و ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد، اهمیت و حساسیت این بخش را نشان می‌دهد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر و به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه، عنایت و توجه خاصی به این بخش داشته و در نامگذاری سال‌های اخیر نیز اشاره مستقیم به این امر داشتند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۲، با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه ایشان تا واقعیتی را لمس نکنند، وارد مساله نمی‌شوند، اظهار داشت: در چند ماه اخیر بحثاقتصاد مقاومتی از سوی معظم له در ادبیات سیاسی کشور وارد و ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد، اهمیت و حساسیت این بخش را نشان می‌دهد.
وی گفت: همه مردم باید وارد موضوع اقتصاد مقاومتی شوند، چراکه مصلحت کشور در فرمایشات رهبری است و مشکل اقتصادی کشور نیز با اجرای فرمایشات معظم له رفع خواهد شد.
امام جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد در کنار رفع مشکل اقتصادی کشور، مشکلات فرهنگی نیز که یکی از دغدغه‌های رهبری است، برطرف شود.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: تکیه بر توانایی‌های داخلی، حمایت از تولید، مردم محوری، اصلاح الگوی مصرف، فساد ستیزی و مدیریت جهادی از لازمه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: تا از تولید داخلی حمایت نشود، اقتصاد مقاومتی به جایی نمی‌رسد و از هر فردی که در این امر فعالیت می‌کند باید حمایت کرد و بانک‌ها نیز به افراد خوش حساب در این زمینه، برابر قانون تسهیلات لازم را ارایه کنند.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اصل ۴۴ که چند سالی است اجرای آن آغاز شده اما به جایی نرسیده است، گفت: امیدوارم اقتصاد مقاومتی به سرنوشت این اصل دچار نشود.
وی افزود: در بحثالگوی مصرف نیز باید همه مشارکت کنیم و از زندگی تجملاتی کاسته و بر ساده زیستی روی بیاوریم و همچنین با افرادی که به دنبال فساد مالی هستند، برخورد کنیم.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به برخی فسادهای مالی اخیر در کشور، اظهار داشت: چرا قوه قضاییه نباید در این موضوع فعال شود و این موضوع‌ها یا نباید مطرح شود و یا اگر مطرح شد، باید به نتیجه برسد.
وی هماهنگی بین ارگان‌ها، زمان بندی طرح‌ها، گفتمان سازی و تبلیغات و همچنین نظارت را از الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه مدیران به رعایت اخلاق در امور، افزود: تجار و کسبه در آخر سال، محاسبه می‌کنند که در سالی که گذشت چقدر سود داشتند و بر اساس نظر علمای اخلاق، مسوولان نیز باید در آخر هر عملی، میزان مطابقت آن عمل با رضای الهی را بسنجند.
وی خاطرنشان کرد: عهد با خدا برای انجام امور در راه رضای او، مراقبت از عهد و محاسبه امور باید از سوی مسوول مورد توجه قرار گیرد و در آخر محاسبه کند که کاری که انجام داده چقدر در راه رضای خدا و خلق خدا بوده است.
آیت الله مجتهد شبستری گفت: دولت هم بهتر است در آخر سال، در هفت ماه گذشته اقدامات خود را در خصوص سیاست‌های خارجی و داخلی، تدبیر امور، گره گشایی از مشکلات مردم و تورم محاسبه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز