خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۷۸

استان آذربایجان شرقی باداشتن مناطق چهارگانه‌ای از جمله پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکارممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، می‌شو داغ، تالاب بین المللی قوریگل، تالاب قره قشلاق وسایر مناطق، ازغنی‌ترین استان‌های ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان ومسافران نوروزی است.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی در ارتباط با سفرهای نوروزی توصیه‌هایی به مسافران نوروزی و گردشگران طبیعت دراستان آذربایجان شرقی کرد و گفت: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی مسافران از بهره برداری، شکاروصید غیر قانونی و غیر مسوولانه حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند همچنین چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع ومناطق طبیعت گردی و سهل انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد که در این زمینه دقت را داشته باشند.
وی‌‌ رها کردن زباله‌های غیر قابل بازیافت درطبیعت رایکی دیگر از آسیب‌های جدی به طبیعت دانست و گفت: برای مدیریت پسماند وزباله‌ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری آن در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک وآب از آلودگی‌ها، نقش موثری ایفا نمایند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین از مسافران نوروزی خواست بامعاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، درتمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری وآلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد به ایفای نقش بپردازند.
قاسمی همچنین تصریح کرد: تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن‌های سوخته در آبهای روان و سطحی، باعثآلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن ونابودی آبزیان می‌شود.
لازم به ذکر است استان آذربایجان شرقی باداشتن مناطق چهارگانه‌ای از جمله پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکارممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، می‌شو داغ، تالاب بین المللی قوریگل، تالاب قره قشلاق وسایر مناطق، ازغنی‌ترین استان‌های ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان ومسافران نوروزی است.
همچنین موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی درایام نوروز برای بازدید هموطنان آماده ارائه خدمات است.
شایان ذکر است موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹ گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه‌هایی از سخت پوستان و بندپایان بوده و در ایام نوروز از ساعت ۹الی ۱۴ پذیرای میهمانان نوروزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز