خبرگزاری کار ایران

عملیات زیباسازی محوطه شمال شرقی میدان ساعت خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۵۲

با توجه به تملک و تخریب ساختمانهای ضلع شمال شرقی میدان ساعت به متراژ تقریبی ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع جهت احداثایستگاه مترو و به منظور جلوگیری از بد منظر شدن بافت تاریخی شهر در آستانه نوروز، عملیات زیباسازی فضای خالی ایجاد شده به صورت ضربتی توسط شهرداری منطقه هشت در طول دوهفته آغاز و به اتمام رسید. / امورات مقبره الشعرا به عنوان نماد تبریز کمتر از یک ماه است که با توافقات بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف به شهرداری محول شده است و در حال حاضر بهسازی، مناسب سازی و زیباساری وضع موجود برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و همشهریان توسط شهرداری منطقه ۱۰، سازمان پارک‌ها و سازمان زیباسازی در حال انجام است.

ایلنا: شهردار منطقه هشت تبریز از اتمام طرح ضربتی سامان دهی محل ایستگاه مترو میدان ساعت در ضلع شمال شرقی این میدان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدبر در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه‌های تاریخی و فرهنگی شهرداری تبریز، به طرح ضربتی سامان دهی محل ایستگاه مترو میدان ساعت اشاره کرد و افزود: با توجه به تملک و تخریب ساختمانهای ضلع شمال شرقی میدان ساعت به متراژ تقریبی ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع جهت احداثایستگاه مترو و به منظور جلوگیری از بد منظر شدن بافت تاریخی شهر در آستانه نوروز، عملیات زیباسازی فضای خالی ایجاد شده به صورت ضربتی توسط شهرداری منطقه هشت در طول دوهفته آغاز و به اتمام رسید.
وی اضافه کرد: با همت عوامل شهرداری منطقه هشت علاوه بر کف سازی و نرده کشی انجام یافته در پیرامون این فضا، نصب نیمکت، چراغ پارکی، راه اندازی سیستم صوتی پارکی، طراحی محوطه و ایجاد باغچه‌های گل کاری شده، آذین بندی و نصب لوسترهای شهری و هفت سین نوروزی در فضای این پارک انجام شده است.
مدبر ادامه داد: باغچه‌های طراحی شده به شکل هنری گلکاری شد و هزاران گل نشاء بنفشه و شب بو در باغچه‌های داخلی محوطه کاشته شد در کل محوطه موجود نیز حدود یکصد سرو خمره‌ای سه ساله کاشت شده که بر سرسبزی میدان ساعت افزوده است.
شهردار منطقه هشت تبریز از ایجاد و راه اندازی غرفه‌های نمایشگاهی عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات تبریز در این پارک خبر داد و افزود: توزیع بروشور و کتابچه‌های گردشگری برای راهنمای مسافرین نوروزی در این پارک انجام می‌گردد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه هشت در ایام نوروز گفت: طراحی، نصب و اجرای المان‌های متعدد نوروزی، امحای دیوارنویسی‌های زاید، نور‌پردازی درختان، راه اندازی آب نما‌ها، رنگامیزی جداول و نرده‌ها و ایجاد هفت سین‌های نوروزی، از اهم اقدامات شهرداری منطقه هشت در ایام نوروز خواهد بود.
همچنین شهردار منطقه ۱۰ تبریز نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه‌های تاریخی و فرهنگی شهرداری تبریز، با بیان اینکه مقبره الشعرا به عنوان نماد تبریز از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: امورات این مجموعه ارزشمند کمتر از یک ماه است که با توافقات بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف به شهرداری محول شده است و در حال حاضر بهسازی، مناسب سازی و زیباساری وضع موجود برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و همشهریان توسط شهرداری منطقه ۱۰، سازمان پارک‌ها و سازمان زیباسازی در حال انجام است.
خوشنواز با طرح این موضوع که شهرداری طرح ملی این مجموعه را پیگیری خواهد کرد افزود: مکانهای مختلفی چون هتل استقبال از میهمانان و گالری‌های مختلف در طرح مصوب شده ملی این مجموعه در نظر گرفته شده است که شهرداری بر اساس آن این مجموعه فرهنگی تاریخی را با نظارت میراثفرهنگی تکمیل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز