خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

اشتغال کشاورزی خیلی بیشتر از صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۲۷

کشاورزی دارای نقشی مهم و حساس، در سال حماسه اقتصادی است.

ایلنا: معاون آموزشی و دانشجویی مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مهم‌ترین نیاز زندگی تامین غذا به عنوان یکی از نیازهای اولیه هر انسانی در تمامی ادوار مطرح ودر مقوله ایجاد امنیت غذایی، بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین و اصلیترین بخش‌ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی درسال حماسه اقتصادی به شمار می‌آید.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی رضا دهناد طی نشستی در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان این مرکز با موضوع اقتصاد مقاومتی، افزود: تجربه کشور‌های در حال توسعه نشان می‌دهد که اشتغالی را که کشاورزی می‌تواند ایجاد کند خیلی بیشتر از صنعت بوده و ما نیز می‌توانیم با آموزش کوتاه مدت افراد در بخش کشاورزی و ثبات مدیریت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد نتیجه‌ای شگرف در توسعه این بخش مهم و اقتصادی باشیم.
وی با تأکید بر اینکه نوع محصولاتی که درایران کشت می‌شود باید از برنامه ریزی دقیق همراه و از الگوی کشت مناسب برای آن بهره گیری شود اظهار داشت: این موارد از الزامات اقتصاد مقاومتی بوده که ما می‌توانیم تمام ویژگی‌هایی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد به عینه در کشاورزی ببینیم.
دهناد افزود: مردمی بودن، پر بازده بودن، بومی بودن و خصوصی بودن را در کشاورزی مشاهده و بدون هیچ شک و شبهه‌ای می‌توان گفت تحقق اقتصاد مقاومتی فقط و فقط در زیر سایه بخش کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.
معاون آموزشی و دانشجویی مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری که «کارهاى تحقیقی عمیق، ‌‌ همان چیزى است که کشور به آن احتیاج دارد»، گفت: اساتید، دانشجویان وتمام محققین باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و با پژوهش و تحقیقات سازنده خود گامهای موثری را بردارند.
وی ضمن اظهار اقتصاد مقاومتی ازدیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: بحثو گفتگو در مورد ارکان اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبری شامل مقاوم بودن، استفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف، با اساتید، دانشجویان و کارکنان مرکز بخش انتهایی این نشست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز