خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کشاورز آذربایجان شرقی:

نابسامانی های تامین نهاده ها و واردات بی رویه در تضاد با اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۶۸

در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها، ۲۰درصد ازسهم بخش کشاورزی از آزاد سازی یارانه حامل‌های انرژی به تولیدکننده واقعی پرداخت شده است. / اقتصاد مقاومتی راهکاری مهم در بخش کشاورزی، برای توسعه روستایی است.

ایلنا: دبیر خانه کشاورز استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه کشاورزی زمینه لازم ومناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی بوده و اجرای مدبرانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این بخش، رونق تولید را در پی داشته و موجبات توسعه مناطق روستایی را فراهم خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی قنبری در نشست کارگروه کشاورزی ومنابع طبیعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نابسامانی‌های موجود در تامین نهاده‌های کشاورزی و واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در تضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: امید می‌رود با تدابیر دولت امید وتدبیر، مسیر توسعه خوداتکای کشاورز پیش از پیش هموار شود.
وی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با اختصاص یارانه حاصله به تولیدکننده واقعی را امری موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: یارانه این بخش باید بر اساس راندمان تولید و میزان صرفه جویی در منابع آب پرداخت شود تا مشوقی لازم برای کشاورزان بوده وتوسعه کمی وکیفی تولید را به همراه داشته باشد.
دبیر «خانه کشاورز» استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها فقط۲۰درصد ازسهم بخش کشاورزی از آزاد سازی یارانه حامل‌های انرژی به تولیدکننده واقعی پرداخت شده است، گفت: متاسفانه کشاورزان ساکن مناطق روستایی کمترین سهم را از این امر برده و بخش مهمی از این اعتبارات حمایتی، به فعالان عمده در زمینه کشاورزی پرداخت شده است.
قنبری تاکید کرد: چنانچه منابع حاصل ازهدفمندی یارانه‌ها درمرحله دوم نیز به شیوه مرحله اول هزینه شود، موجبات افزایش هزینه تولید و کاهش توان کشاورزان را در پی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز