خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور:

واردات بی‌رویه آجیل و خشکبار از کشورهای آمریکای جنوبی و شیلی عامل اصلی تضرر تولیدکنندگان کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۹۱

باید با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر وامید درحمایت از تولید کنندگان، با تصویب قوانین خاصی در حمایت از کشاورزان، این روند کاملا متوقف شود.

ایلنا: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: واردات بی‌رویه و زیاد آجیل وخشکبار از کشورهای آمریکای جنوبی و شیلی طی چندین سال گذشته، به کشاورزان تولید و عرضه کننده این محصولات ضربه زیادی را از لحاظ اقتصادی وارد کرده وموجب تضرر آنان شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا ارزانی در نشست با عرضه کنندگان و فعالان بازار آجیل و خشکبار در شهرستان آذرشهر، افزود: ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی و تولید گردو و خشکبار در آذرشهر به صورت بالقوه موجود بوده و طعم گردوی این شهرستان در کشور و حتی دنیا نیز شناخته شده است، ولی با توجه به نبود وکمبود صنایع بسته بندی و در کنارآن عدم تبلیغات لازم، از این ظرفیت متاسفانه تاکنون استفاده مناسبی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه اگر کشاورز دغدغه و مشکل نداشته باشد، می‌تواند تولید را به نحو مطلوبی افزایش داده و زمینه لازم برای افزایش صادرات محصول مازاد را فراهم سازد، گفت: واردات بی‌رویه خشکبار علاوه بر خروج غیر لازم ارز از کشور به صنعت خشکبار و آجیل صدمه زده است، گفت: باید با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر وامید درحمایت از تولید کنندگان، با تصویب قوانین خاصی در حمایت از کشاورزان، این روند کاملا متوقف شود.
رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار کشور با اشاره به موضوع قاچاق گردو خواستار ایجاد بازار رقابتی محصول گردو شد و افزود: باید در بازار این محصول توان رقابتی ایجاد تا علاوه بر تحقق تعادل قیمت آن از واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت خارجی نیز جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز