خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

تعاون روستایی می‌تواند در تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها نقش مهمی ایفا کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۹۷

کشاورزی بخشی از اقتصاد به شمار می‌آید که دارای ارتباطات بسیار قوی با سایر بخش‌ها بوده وتأثیرپذیری خاصی نیز از این بخش‌ها دارد.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: باعنایت به توجه ویژه دین اسلام، تعاون و همکاری به عنوان اصلی مهم برای بهبود امور، کاهش محدودیت‌ها و مشکلات و ضمانت دهنده دوام و بقای جوامع مورد توجه بوده و همواره به طرق مختلف مورد تأکید قرار گرفته ودرحال حاضر، تعاون روستایی می‌تواند در تنظیم بازار مصرف وحذف واسطه‌های غیر ضرور نقش مهمی را در توسعه بخش کشاورزی برعهده داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در آئین بهره برداری از ساختمان اداری شبکه تعاون روستایی شهرستان هشترود، افزود: کشاورزی بخشی از اقتصاد به شمار می‌آید که دارای ارتباطات بسیار قوی با سایر بخش‌ها بوده وتأثیرپذیری خاصی نیز از این بخش‌ها دارد.
وی با بیان اینکه کشاورزی از طریق دریافت عوامل تولید، مانند ابزار، وسایل، ماشین آلات وکودهای شیمیائی ازبخش صنعت ونیز استفاده ازخدمات بازاریابی، بسته بندی وفروش در بخش خدمات ارتباط قوی با این بخش‌ها دارد گفت: حوزه کشاورزی مجموعه‌ای عظیم از نیروی تولیدی را درخود جای داده و در راستای تحقق پایداری این بخش و افزایش درآمد ناشی از تولید بهره برداران، تولید محصولات سالم از اهداف اصلی سازمان جهادکشاورزی محسوب می‌شود.
مهری ادامه داد: شناخت عوامل محیطی شامل مصرف بهینه ومناسب نهاده‌های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی و آلی، آب، خاکورزی، سموم دفع آفات وکنترل فرسایش ازیک طرف وآگاهی درموردمسائل فرهنگی واجتماعی تخریب محیط زیست باتوجه به پسروی آب دریاچه ارومیه و نقش آن دراقتصاد این بخش، نقش بسزایی درثبات محیط زیست و توسعه کشاورزی پایدار داشته، بنابراین سازمان با تاکید به تولید محصولات سالم توسعه آموزش‌های بهره برداران درنیل به این هدف را مورد توجه قرار می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان راه اندازی ساختمان تعاون روستایی هشترود را حرکتی ارزنده در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی این منطقه عنوان کرد و گفت: سازمان جهادکشاورزی استان در راستای حمایت وهدایت تولیدکنندگان این بخش مهم اقتصادی با توسعه تعامل خود با تعاون روستایی تلاش خود برای رفع مشکلات تولید کنندگان محصولات کشاورزی را تداوم خواهد داد.
گفتنی است اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی هشترود با سرمایه ۹ شرکت تعاونی روستایی عضو و بیش از ۱۰ هزار سهامدار، شبکه‌ای ازتعاونی را راه اندازی کرده و با سرمایه ۴۶۹ میلیون ریالی دارای ۱۱پرسنل اداری بوده وافتتاح این ساختمان در روند مطلوب اداری این شبکه نقش مهمی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز