خبرگزاری کار ایران

نماینده انیستیتو تکنولوژی زوریخ(ETH):

از زمان‌های دور توسعه برخی شهر‌ها درست در مسیر گسل‌ها صورت گرفته‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۸

زلزله یک مبحثجهانی است؛ بنابراین باید راه‌حل مقابله با آن نیز در قالب‌ همفکری و مشارکت جهانی باشد.

ایلنا: نماینده انیستیتو تکنولوژی زوریخ(ETH)، همگرایی علمی و عملی را تنها راه کاستن از خسارات و مخاطرات زلزله خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا پروفسور ژان‌پیر بارگ که در همایش بین‌المللی زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی که با مشارکت شهرداری تبریز برگزار شد سخن می‌گفت اظهار داشت: زلزله یک مبحثجهانی است؛ بنابراین باید راه‌حل مقابله با آن نیز در قالب‌ همفکری و مشارکت جهانی باشد.
وی با بیان اینکه موضوع زلزله و مفاهیم مرتبط با آن، در هر حال جزو مباحثمهم زندگی امروز انسان است، افزود: این موضوع، زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم از زمان‌های دور توسعه برخی شهر‌ها درست در مسیر گسل‌ها صورت گرفته‌ است.
استاد زمین‌شناسی انیستیتو تکنولوژی زوریخ با اشاره به تاریخ وقوع زمین‌لرزه‌های بزرگ اظهار داشت: تبریز از جمله شهرهای بزرگی است که در مجاورت گسل فعال قرار دارد و از این رو گسل تبریز، در مطالعات متخصصان زلزله‌ و زمین‌شناسی شناخته‌شده است.
وی ادامه داد: از این نظر می‌توان گسل تبریز را با گسل‌های فعالی از قبیل گسل آناتولی شمالی در ترکیه و گسل کالیفرنیا در آمریکا برابری می‌کند.
پروفسور بارگ با بیان این‌که موضوع زلزله، یک موضوع جهانی و انسانی است، افزود: در مقابل این چالش خطیر باید با همگرایی تحقیقات و دستاوردهای عملی و عملی، از تجربیات جهانی برای کاستن از خسارات جانی و مالی بکاهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز