خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

سطح شاخصه‌های تولیدات کشاورزی در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۹

قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در زیر بخش‌های کشاورزی استان وجود داشته و ما باید تلاش کنیم از آبهای موجود حداکثر استفاده بهینه را با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره‌ای) به عمل آوریم و الگوهای کشت متناسب با سیاست‌های دولت مبنی بر احیای دریاچه ارومیه و سازگار با کم آبی به کشاورزان معرفی نماییم.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارتقا شاخصه‌های تولید و برداشت محصولات کشاورزی با توجه و تلاش بیشتر از سوی برنامه ریزان و تولید کنندگان، زمینه را برای تولید حداکثری محصولات در زیربخش‌های مختلف کشاورزی فراهم می‌نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در دیدار با دو کشاورز نمونه کشوری استان، افزود: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در زیر بخش‌های کشاورزی استان وجود داشته و ما باید تلاش کنیم از آبهای موجود حداکثر استفاده بهینه را با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره‌ای) به عمل آوریم و الگوهای کشت متناسب با سیاستهای دولت مبنی بر احیای دریاچه ارومیه و سازگار با کم آبی به کشاورزان معرفی نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در معرفی الگوی کشت با توجه به شرایط کم آبی منطقه بازار مصرف و اقتصاد کشاورزی روستاییان و بهره برداران نیز منظور شود.
مهری ادامه داد: مدیران و متولیان امور درکنار تولید کنندگان با تعامل، همکاری وهمدلی باید تلاش نمایند که علاوه بر تحقق افزایش تولید، سالانه شاهد حضور جمع بیشتری از کشاورزان پرتلاش استانی در سطح ملی و جمع نمونه‌های کشوری باشیم.
در این دیدار، کشاورزان نمونه کشوری استان نیز از نزدیک مسائل مرتبط با حوزه تولیدی خود را با رئیس سازمان مطرح کردند.
گفتنی است احد اقدسی از واحد نمونه مشاع کشاورزی شهرستان شبستر و غلامحسین سلیمانی از مرکز نمونه جمع آوری شیر از بخش کردلر شهرستان اسکو طی سالجاری در بین ۵۷ کشاورز برگزیده کشوری قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز