خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

می‌توان روی گسل هم ساخت و ساز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۹

اظهارنظرهایی از این دست که نباید اجازه ساخت و ساز در اطراف گسل تبریز داده شود، زیاد درست نیست زیرا می‌توان با اتخاذ و اجرای تمهیدات لازم بر روی گسل هم ساخت و ساز کرد. / ساختمان‌های نصف تبریز غیرمقاوم است.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: می‌توان با اتخاذ و اجرای تمهیدات لازم بر روی گسل هم ساخت و ساز کرد.
به گزارش ایلنا شهرام دبیری پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه در تالار اندیشه تبریز با انتقاد از برخی که بر طبل ممانعت از ساخت و ساز در مناطق همجوار گسل تبریز تاکید می‌کنند، اظهار داشت: اظهارنظرهایی از این دست که نباید اجازه ساخت و ساز در اطراف گسل تبریز داده شود، زیاد درست نیست زیرا می‌توان با اتخاذ و اجرای تمهیدات لازم بر روی گسل هم ساخت و ساز کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در کشور ژاپن با وجود اینکه بر روی گسل واقع شده شاهد ساخت و سازهای گسترده‌ای هستیم که البته با اتخاذ و اجرای تمهیدات لازم همراه بوده است.
وی با اشاره به ساخت و سازهای نسبتا وسیع در حومه گسل تبریز اظهار کرد: ساخت و ساز در مجاورت گسل شمال تبریز بدون برنامه‌ریزی قبلی و مطالعات علمی بوده است.
- ساختمان‌های نصف تبریز غیرمقاوم است
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از بافت تبریز فرسوده و معادل همین میزان نیز بافت حاشیه نشین است، اضافه کرد: به این ترتیب باید گفت که نصف تبریز ساخت و سازهایی دارد که غیرمقاوم است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه مدیران شهری تبریز وارثاین مسئله هستند، گفت: در عین حال در ادوار گذشته مدیریت شهری تلاش‌های گسترده‌ای برای نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی بوده‌ایم و باید این تلاش‌ها شدت بگیرد.
دبیری با تاکید بر اینکه تدوین و اجرای سیاست‌های تشویقی می‌تواند مدیریت شهری تبریز را در روند احیای بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی یاری کند، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری تبریز برنامه‌ریزی جدی شده تا این چالش‌های عمده در یک دوره ۵ساله حل و فصل شود.
سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه همزمان با تهران و ۱۱ منطقه شهری دیگر کشورمان در تبریز برگزار می‌شود.
در این کنگره تخصصی که ده‌ها نفر از اندیشمندان سر‌شناس دنیا در علوم زمین و زمین‌شناسان داخلی حضور دارند، علاوه بر ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوس‌تر، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان در این کنگره سه روزه، همچنین این فرصت را پیدا می‌کنند که در روز پایانی از گسل‌های تبریز، اهر و ورزقان بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز