خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی نقش کلیدی در ارتقاء شطرنج کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۵

شعار ورزش آذربایجانشرقی بر استحکام دوستی ملت‌ها است. / هیجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تأکید کرد: شعار ورزش آذربایجانشرقی بر استحکام دوستی ملت‌ها است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در آیین امضاء توافق نامه میزبانی هجدهمین دوره رقابت‌های شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز گفت: تبریز و آذربایجان‌شرقی وزنه سنگینی در ورزش کشور بوده و هست و در رشته‌های مختلف ورزشی به قطبهای پرمهره و مستعد در کشور تبدیل شده است و شطرنج نیز یکی از این رشته‌های ورزشی است که همواره پیشتاز در کشور بوده و رقابتهای مهم بین المللی در تبریز برگزار شده است.
وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی نقش کلیدی در ارتقاء شطرنج کشور دارد و یکی از مستعد‌ترین استان‌ها و زیر ساختارهای خوبی در استان برای شطرنج کشور دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: آذربایجان‌شرقی در فوتبال، فوتسال، شنا و شیرجه، تکواندو، کشتی، شمشیربازی، قایقرانی، والیبال و ژیمناستیک قهرمانان به نام و تیمهای مدعی دارد و در کنار این تیمهای قدرتمند، طرفداران و هوادارن پرشور تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را دارد که در سراسر دنیا عشق و علاقه خود را به این تیم همواره نشان داده‌اند و اوج این ابراز علاقه در قهرمانی تیم تراکتورسازی تبریز در جام حذفی فوتبال و کسب جواز سومین حضور متوالی در فوتبال جام باشگاههای آسیا است.
اسبقیان خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجانشرقی سرآمد میزبانی‌های مهم بین المللی و آسیایی بوده و برگزاری موفق بیست و هشت دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان و ارتقاء به سطح نیمه حرفه‌ای درسال ۲۰۱۴ و برگزاری رقابتهای بین المللی همچون شطرنج، کشتی، تکواندو و تنیس در تبریز در سالهای گذشته و در پیش بودن رقابتهای شطرنج جام ملتهای آسیا و قهرمانی هندبال نوجوانان اسیا در کنار تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه‌ای ایران - آذربایجان گواهی بر این ادعاست.
وی افزود: استاندار آذربایجانشرقی، شهردار کلان شهر تبریز و شورای اسلامی کلان شهر تبریز در تمامی مقاطع تاثیرگذار بر ورزش استان بوده‌اند و تمام عشق و توجه مسئولین به ورزش در راستای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص برگزاری هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز گفت: این رقابت‌ها می‌تواند توانایی و ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی و استان آذربایجانشرقی به قاره کهن نشان دهد و برای حضور تیمهای مطرح با ترکیب ورزشکارانی قدرتمند از کنفدراسیون شطرنج آسیا انتظار داریم.
وی برگزاری این رقابت‌ها را گام مهم و اساسی و زیر بنایی برای میزبانی رقابتهای مهمترر و در سطح جهانی در رشته شطرنج دانست.
همین گزارش حاکی است طی مراسمی در هتل تبریز توافق نامه بین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز، نماینده فدراسیون شطرنج و ھشام علی محمد طاھر دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز ۲۹ اردیبهشت الی ۹ خرداد سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز