خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

باید جنایات دشمن در یاد‌ها بماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۳۱

باید یاد شهدا و جنایات دشمن که از سوی استکبار بود در یاد‌ها بماند

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تأکید کرد: باید جنایات دشمن در یاد‌ها بماند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری که در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای دختران مدارس زینبیه و ثارلله میانه سخن می‌گفت این حادثه را فاجعه‌ای عظیم دانست و گفت: باید یاد شهدا و جنایات دشمن که از سوی استکبار بود در یاد‌ها بماند که در این خصوص برگزاری همه سالهٔ یادوارهٔ شهدای زینبیه و ثارالله می‌تواند به ثبت این واقعهٔ تلخ در تاریخ و اذهان عموم جهان کمک بزرگی باشد.
امام جمعه تبریز با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی از تلاش اعضای ستاد شهرستانی و استانی در برگزاری یادواره شهدا گفت: نباید بگذاریم نام و یاد شهدا رنگ ثابت زندگی روزمرّه ما شود زیرا مسأله شهدا مسأله شخص نیست؛ مسالهٔ جهاد و جان دادن در راه اسلام و آرمانهای آن است.
وی اظهار امیدواری کرد وزیر آموزش و پرورش به قولهای خود و موارد مصوب و درخواست شده از شهرستان جامهٔ عمل پوشانده و در این خصوص خیرین و مسوولین ارگانهای مربوطه از جمله آموزش و پرورش، بنیادشهید، اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی نیز کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امسال هم شاهد وفاداری ملت ایران به نظام و ارزشهای آن بودیم این درحالی است که یاوه گوییهای دشمن از هر طرف به گوش می‌رسید اما لطف خداوند شامل حال ملت ایران شده و باز هم حماسه‌ای دیگر برای مایوس شدن دشمنان انقلاب و نظام خلق شد.
امام جمعه میانه نیز در این دیدار با اشاره به تاثیرمعنوی یادواره شهدای دختران مدارس زینبیه و ثارلله میانه و آثار ملموس آن از توجه مناسب صداو سیمای استان قبل، حین و بعد از برگزاری این همایش تقدیرکرد و گفت: امسال پیام ریاست جمهوری برای شهدای زینبیه و ثارالله به غنی‌تر شدن این یادواره افزود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی از امام جمعه تبریز خواست تا شهرستان میانه را در عملی شدن درج این واقعه تاریخی در تقویم، درج آن در کتب درسی و ثبت ملی این واقعه، احداثمجتمع آموزشی در ۴ طبقه و برای حفظ آثارو یاد شهدا حمایت و یاری کنند.
وی همچنین از حضور چشمگیر مردم در رزمایش بزرگ سیاسی ۲۲ بهمن از جمله قشر جوان تقدیرکرد.
فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری یادوارهٔ شهدای زینبیه و ثارالله برای چهارمین سال متوالی گفت: این یادواره طی سه سال گذشته به صورت استانی، کشوری و بین المللی برگزار شده و امسال نیز با حضور مسوولین استانی، کشوری و خانواده‌های دانش آموزان شهید مدارس سه شهرستان بمباران شده توسط دشمن بعثی با انعکاس مطلوب برگزار شد.
تقی خلفاپور با بیان اینکه مدرسه زینبیه محل پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بوده و دانش آموزان آن نیز با اطلاع قبلی از بمباران آگاهانه به سنگر مدرسه رفته بودند تا پیروزی انقلاب را جشن بگیرند خواستار دستور پیگیری امام جمعه تبریز از وزیر آموزش و پرورش شد تا مصوبه تبدیل مدرسه زینبیه و ثارالله به مجتمع علمی، فرهنگی عملی شود.
وی افزود: در سطح استان و شهرستان بر روی کلیهٔ آثار شهدای زینبیه و ثارا… کارشده و مجموعه‌های متعددی جمع آوری گردیده است اما باز هم نیاز است تیم پژوهشی تشکیل شده و به صورت کشوری نیز حمایتهای لازم صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز