خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی:

عشایر باید نسبت به بیمه خود در فرصت باقی مانده اقدام نمایند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۹

جشن عشایر شهرستان میانه در روستای حلاج سفلی برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تخفیف ۱۰ درصدی بیمه عشایر تا بهمن ماه سالجاری و نبود شرط سنی در این زمینه، عشایر استان باید نسبت به بیمه خود در فرصت باقی مانده اقدام نمایند.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیدمحمدحسن آل هاشم در حاشیه آئین جشن عشایر در روستای حلاج سفلی شهرستان میانه، افزود: برنامه راهبردی افق ۱۴۰۴ تهیه و تنظیم و در شورای برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده است.
وی افزود: اختصاص یک درصد از اعتبارات توسعه ملی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و عشایری توسط نمایندگان تصویب و در سال آینده به اجرا درخواهد آمد.
مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد: حدود یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و ۵/۱ میلیون واحد دامی استان در اختیار عشایر است و شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس عمده‌ترین شهرستان‌های عشایرنشین استان را تشکیل داده و اهم تولیدات سالانه عشایر این استان را گوشت قرمز به مقدار ۹ هزار و ۹۵۸ تن، شیر به مقدار ۳۰ هزار و ۱۰۰ تن، پشم به مقدار ۸۹۳ تن، گلیم و ورنی ۲۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع و قالی و قالیچه به مقدار ۹ هزار و ۳۸۹ مترمربع تشکیل و نقش عمده‌ای در اقتصاد کشاورزی شمالغرب کشور دارد.

گفتنی است جشن عشایر شهرستان میانه با موضوع نمایش زندگی و کوچ آن‌ها و با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله کشتی محلی، موسیقی محلی، پخت نان سنتی و دیگر برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز