خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در بدو ورود پرویز هادی به آذربایجان‌شرقی از وی تقدیر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۵

مدال طلای رقابتهای کشتی آزاد ۱۲۰ کیلوی اینچوان کره جنوبی از آن کشتی آذربایجان‌شرقی است.

ایلنا: پرویز هادی کشتی گیر سنگین وزن آذربایجانشرقی و قهرمان وزن ۱۲۵ کیلوی جام جهان پهلوان تختی در بدو ورود به آذربایجان‌شرقی توسط سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی مورد تجلیل قرار گرفت و جایزه نقدی خود را دریافت کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجا‌ن‌شرقی در این دیدار که اعضاء هیات کشتی استان و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند، با تبریک این موفقیت به وی، خانواده و جامعه کشتی استان و کشور گفت: مدال طلای رقابتهای کشتی آزاد ۱۲۵ کیلوی مسابقه‌های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی توسط پرویز هادی عیدی بزرگی رد دهه فجر برای مردم آذربایجانشرقی بود.
سید محمد شروین اسبقیان افزود: با افزوده شدن مدال طلای رقابتهای جام تختی در کنار مدالهای طلای قهرمانی آسیا و دانشجویان جهان، مدال طلای اینچوان ۲۰۱۴ کره جنوبی از آن کشتی آذربایجانشرقی است و از پرویز هادی انتظار کسب یک مدال با ارزش طلا داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: با بها دادن به ورزش و قهرمانان ورزشی و کسب عناوین بر‌تر بین المللی، کشور خود را به گونه‌ای که شایسته است به جهانیان معرفی می‌کنیم و در این راه کشتی طلایه دار بوده و هست و آذربایجانشرقی نیز در این میان سهم داشته است.
وی، کسب مقام‌های ورزشی را نشانه قابلیت‌های جوانان استان دانست و افزود: موفقیت پهلوان پرویز هادی در وهله اول با توکل به خدا و سپس تمرین و مجاهدت خود او و دعای خیر مردم به دست آمده و اینکه جوانی از تبریز و باسمنج به این افتخار دست یافته، بسیار باارزش است.
اسبقیان با بیان اینکه قهرمانی پرویز هادی، درخشش دوباره کشتی در آذربایجان شرقی بود و امیدواریم همچنان استمرار داشته باشد، ابراز امیدواری کرد شاهد موفقیت بیشتر این قهرمان در عرصه‌های بالا‌تر به ویژه در بازیهای اسیایی اینچوان کره جنوبی و المپیک ۲۰۱۶ باشیم.
وی افزود: به دست اوردن مدال طلای سنگین وزن رقابتهای مهم جهانی با ارزش‌ترین مدال رقابتهاست و مدال طلای ۱۲۵ کیلوی پرویز هادی در جام جهان پهلوان تختی ارزش و اعتباری دیگری برای ورزش کشتی استان دارد.
- پرویز هادی: خوشحالم که با پیروزی در این مسابقه دل مردم را شاد کردم
قهرمان سنگین وزن رقابت ھای جام تختی نیز در این دیدار گفت: با توجه به پیروزی شابان بای مقابل قاسمی و آذرشکیب و انتظار بالای مردم برای پیروزی من در این مسابقھ، کشتی گرفتن در چنین فضایی خیلی سخت بود.
پرویز هادی در خصوص کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن جام تختی گفت: انصافا سطح این مسابقات امسال قابل مقایسه با سالهای قبل نبود و تیم‌ها و کشتی گیران خوبی به میدان آمده بودند.
هادی در خصوص دیدار فینال مقابل شابان بای گفت: کشتی گرفتن در چنین فضایی خیلی سخت بود، به خصوص اینکه این کشتی گیر پیش از فینال نفرات اصلی تیم ملی؛ کمیل قاسمی و محمدرضا آذرشکیب را شکست داده بود؛ ھمین موضوع و انتظار مردم برای پیروزی من در این مسابقه کار را خیلی سخت کرده بود. خوشحالم که با پیروزی در این مسابقه دل مردم را شاد کردم و باعثخوشحالی آنھا شدم.
دارنده مدال طلای آسیا در خصوص عملکرد ضعیفش در ابتدای مسابقه فینال و جبران امتیازات از دست رفته در تایم دوم گفت: با برنامه مقابل این حریف روی تشک رفته بودم و می‌دانستم این کشتی گیر در
تایم دوم از نظر بدنی تحلیل می‌رود به ھمین دلیل برنامه اصلی را برای زمان دوم مسابقه گذاشته بودم که خوشبختانه با راھنمایی ھای مربیان و رسول خادم نتیجه ھم گرفتم.
ھادی خاطر نشان کرد: خوشحالم که بعد از مدت ھا مزد زحماتم را گرفتم و با قھرمانی در جام تختی می‌توانم دوباره به دوبنده تیم ملی برسم. تمام ھدفم پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی ھای آسیایی و مسابقات جھانی است که با یک مدال خوش رنگ گام در راھی تازه بگذارم.
پرویز هادی کشتی گیر باسمنجی و دارنده مدالهای طلای آسیا و دانشجویان جهان با شکست کشتی گیر مطرح و سر‌شناس تیم قزاقستان به مقام قهرمانی و مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقه‌های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی دست یافت.
دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم این رقابت‌ها عصر جمعه در سالن مملو از تماشاگر شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و «پرویز هادی» قهرمان آسیا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در یک کشتی متهورانه و دیدنی موفق شد «دولت شعبان اف» قهرمان سابق آسیا و نفر پنجم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر ۴ مقهور برتری خود کند.
تیم ایران به مقام قهرمانی سی و چهارمین دوره مسابقه‌های بین المللی کشتی آزاد جام «جهان پهلوان غلامرضا تختی» در تهران دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز