خبرگزاری کار ایران

سمپوزیوم ادبی دانشجویان حوزه قفقاز در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۸۹

برگزاری این سمپوزیوم ادبی در دیدار رییس اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز با رییس دانشگاه تبریز تصویب شد.

ایلنا: در دیدار رییس اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز با رییس دانشگاه تبریز برگزاری سمپوزیوم ادبی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های حوزه قفقاز در شهریورماه ۱۳۹۳ همزمان با روز تولد استاد شهریار در دانشگاه تبریز تصویب شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس دانشگاه تبریز در این نشست با تاکید بر اینکه این دانشگاه برای گسترش هر گونه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه‌های جهان و به ویژه با کشورهای همسایه علاقه‌مند است، تصریح کرد: دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه جامع، از ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برخوردار است که می‌توان از این پتانسیل‌ها به نحوه شایسته ‌ای برای پیشرفت و تعالی منطقه استفاده کرد.
محمد رضا‌پور محمدی در ادامه خواستار همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، اجرای طرح‌های مشترک، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید منطقه، برپایی کنفرانس و همایش‌های علمی مشترک و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی با اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز شد.
پروفسور دکتر رمضان کورکماز، رییس اتحادیه دانشگاههای منطقه قفقاز نیز در این آیین ضمن تبریک به دکتر پورمحمدی به خاطر انتخاب وی به عنوان رییس دانشگاه تبریز، خواستار توسعه همکاری‌های بیشتر با این دانشگاه بزرگ شد.
اضافه می‌شود؛ در این نشست مقرر شد، سمپوزیوم دانشجوئی در حوزه ادبیات به منظور ارتقای سطح علمی و تخصصی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و برای تعمیق ارتباطات در منطقه، در اواخر شهریور ماه ۱۳۹۳ همزمان با بزرگداشت استاد شهریار و روز ادب فارسی به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار شود.
در این سمپوزیوم از هر یک از دانشگاه‌های منطقه سه مقاله انتخاب و جهت ارایه به دانشگاه تبریز ارسال خواهد شد و مجموعه مقالات نیز در یک ویژه نامه تحت امتیاز مجله ISI کشور ترکیه به چاپ خواهد رسید.
یاد آور می‌شود: این دیدار به همت معاونت پژوهش و فناوری و مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز برگزار شد.
بر اساس این گزارش، اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز متشکل از ۶۷ دانشگاه از ۱۸ کشور منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز