خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش برای بالا بردن درک سیاسی دانش‌آموزان تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۵

آموزش و پرورش ضمن عمل به وظیفه اصلی خود که تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است، قطعا در زمینه بالا بردن فهم و شعور سیاسی دانش‌آموزان نیز باید نقش اساسی داشته باشد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی نداشتن فهم سیاسی را یکی از آسیب‌های دانش‌آموزان دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بسترهای آگاه‌سازی مردم در عرصه سیاسی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش ضمن عمل به وظیفه اصلی خود که تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است، قطعا در زمینه بالا بردن فهم و شعور سیاسی دانش‌آموزان نیز باید نقش اساسی داشته باشد.
وی افزود: البته این امر به معنای دعوت از آموزش و پرورش برای سیاسی‌بازی نیست، بلکه هدف این است که دانش‌آموزان بعد از فراغت از تحصیل با آگاهی بیشتری وارد دانشگاه و سپس جامعه شوند و به عنوان مدافعان نظام و انقلاب اسلامی عمل کنند.
جبارزاده در ادامه شورای آموزش و پرورش را یکی از شوراهای مهم استان برشمرد و تاکید کرد: باید مباحثکیفی آموزش و پرورش در این شورا مطرح شود و مباحثی نظیر مسایل عمرانی را خود مجموعه آموزش و پرورش استان می‌تواند حل کند.
وی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در کنکور سال جاری، خاطرنشان کرد: این رتبه در شأن استان آذربایجان شرقی با این قدمت و سابقه در زمینه آموزش و پرورش نیست و باید تمهیدات لازم برای ارتقای جایگاه استان در کنکور اتخاذ شود.
جبارزاده افزود: البته آذربایجان شرقی در برخی از نرخ‌های تعیین‌کننده آموزش و پرورش مانند نرخ سوادآموزی و نرخ فضاهای پرورشی هم از میانگین کشوری پایین‌تر است که برای ارتقای جایگاه استان در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی شود.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر بازسازی تالار معلم تبریز تاکید کرد و گفت: این تالار یکی از نمادهای آموزش و پرورش استان است که بخشی از تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی استان را نیز تشکیل می‌دهد، لذا آموزش و پرورش باید در حداقل زمان نسبت به اصلاح و بازسازی آن اقدام کند.
وی در خصوص بحثایمن‌سازی مدارس نیز با بیان اینکه ایمن‌سازی به معنی تعطیلی یا جابجایی کلاس نیست و استفاده از بخاری نفتی هم فی‌نفسه خطرآفرین نیست، افزود: باید تلاش شود که ضمن رعایت اصول ایمنی و دقت در تامین تجهیزات استاندارد برای مدارس، با روش‌های کم‌هزینه ایمنی کلاس‌های درس را تامین کرد و تحقق این امر بر عهده اداره کل نوسازی مدارس است.
جبارزاده همچنین با اشاره به نیازهای آموزشی فازهای جدید شهر جدید سهند، بر تکمیل پروژه‌های آموزشی در دست احداثاین شهر تا مهر ماه سال آینده تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز