خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

تکمیل بزرگراه تبریز - سهند از اولویت‌های کاری آذربایجان شرقی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۲۵

با بهره‌برداری از این بزرگراه، علاوه برافزایش ایمنی سفرهای برون‌شهری، مسافت تبریز تا سهند از نظر طولی، ۱۰ کیلومتر و از نظر زمانی، ۳۰ الی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه فرصت جدیدی برای آمد و شد ساکنان شهرهای اسکو و روستای تاریخی کندوان فراهم خواهد آمد و از بار ترافیکی مسیر ورودی‌های غربی تبریز کاسته خواهد شد.

ایلنا: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید ازعملیات ساخت بزرگراه تبریز - سهند، از نزدیک مسایل و مشکلات این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدصادق پورمهدی در حاشیه این بازدید، تسریع در اجرای بزرگراه تبریز - سهند را از اولویت‌های کاری مدیریت استان ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت این پروژه، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های مسوول استان همه توان خود را برای تسریع در اتمام آن به کار خواهند گرفت تا این پروژه هر چه زود‌تر به بهره‌برداری برسد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات رفت و آمد ساکنان شهر جدید سهند و حوادثرانندگی در محور غرب تبریز، بر افزایش سرعت عمل تیم‌های مسوول در پیگیری و تکمیل پروژه، بزرگراه تبریز - سهند تاکید کرد و تاثیر این پروژه را در کاهش و رفع مشکلات مذکور یاد آور شد.
پورمهدی گفت: با بهره‌برداری از این بزرگراه، علاوه برافزایش ایمنی سفرهای برون‌شهری، مسافت تبریز تا سهند از نظر طولی، ۱۰ کیلومتر و از نظر زمانی، ۳۰ الی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه فرصت جدیدی برای آمد و شد ساکنان شهرهای اسکو و روستای تاریخی کندوان فراهم خواهد آمد و از بار ترافیکی مسیر ورودی‌های غربی تبریز کاسته خواهد شد.
به گفته وی برای اجرای این پروژه تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه صرف شده و برای تکمیل آن دست کم ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر توسعه و بهبود خدمات شهری و تجاری در شهر سهند از جمله احداثآموزشگاه، ایجاد شعب بانکی، راه‌اندازی پمپ‌بنزین و گاز و احداثمجتمع تجاری تاکید کرد.
وی با انتقاد از کندی عملیات ساخت پل ورودی شهر سهند، تسریع درتکمیل و بهره‌برداری ازاین پل را به دلیل نیاز شدید ساکنان این شهر خواستار شد و با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از عملیات ساخت این پل پایان یافته و تا بهره‌برداری کامل، کار زیادی نمانده است، تاکید کرد: مسوولان و پیمانکار ساخت این پل در قالب عملیات فوق برنامه و ظرف مدت دو هفته نسبت به تکمیل این پل اقدام کنند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بازدیدهای خود از شهر جدید سهند، از مجموعه واحدهای مسکونی مهر در فاز سه و چهار این شهر دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفت.
پورمهدی با حضور در منزل دو تن ازمالکان این واحد‌ها و گفتگو با آنان، میزان رضایتمندی از واحدهای مسکن مهر و نواقص احتمالی این واحد‌ها را جویا شد و دستورات لازم برای تکمیل محوطه و تسریع در تکمیل نواقص باقی‌مانده را به مسوولان ذی‌ربط صادر کرد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درباره طرح‌های ساخت مسکن مهر در این شهر گفت: افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در این شهر ساخته شده که تاکنون ۱۷ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است.
وی اضافه کرد: از ۱۷ هزار واحد تحویلی هم اکنون بیش از ۱۲ هزار واحد مورد استفاده ساکنان قرار گرفته و پنج هزار دیگر هم تا پایان امسال دارای سکونت خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بازدید از عملیات ساخت و تکمیل مسجد النبی که بزرگ‌ترین مسجد شهر سنهد به شمار می‌رود، گفت: مدیرعامل و مسوولان شهر جدید سهند قول داده‌اند که عملیات ساخت این مسجد را تا پایان نیمه نخست سال آینده به پایان برسانند و برای استفاده مردم آماده کنند.
در بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی که مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل دفتر فنی استانداری هم حضور داشتند، مهندسان پیمانکار پروژه‌های عمرانی، توضیحات فنی و مشکلات پروژه‌ها را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز