خبرگزاری کار ایران

استاندار آغری ترکیه با فرماندار تبریز دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۲۳

دراین دیدار که در کاخ استانداری آذربایجان شرقی انجام شد دو طرف علاقمندی خود را برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ابراز کردند.

ایلنا: محمد تکین ارسلان استاندار آغری ترکیه که درراس یک هیات تجاری و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است با رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ایلنا، دراین دیدار که در کاخ استانداری آذربایجان شرقی انجام شد دو طرف علاقمندی خود را برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ابراز کردند.
فرماندار تبریز دراین دیدار با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی میان ترکیه و ایران، سهم و سابقه استان‌های شمال غرب کشور به ویژه تبریز درتحکیم و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه و شهرهای آن را برجسته و مهم توصیف کرد و گفت: وجود دروازه کاپی استانبول در تبریز و دروازه کاپی تبریز در استانبول بیانگر قدمت و سابقه مراودات تجاری و فرهنگی میان شهرهای دو کشور است که در طول تاریخ و با علاقمندی میان تجار دو کشور ادامه داشته و باعثتحکیم دوستی‌ها میان دو ملت ترکیه و ایران شده است.
رحیم شهرتی فر با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های صنعتی و تجاری تبریز و آذربایجان شرقی علاقمندی خود را برای تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی تبریز با آغری اعلام کرد و افزود: ما از هر اقدام و تلاش اقتصادی و تجاری که منجر به تحکیم مناسبات میان دو کشور شود حمایت می‌کنیم و دراین ارتباط می‌توانیم زمینه‌های همکاری هیات‌های اقتصادی و مبادلات تجاری میان بازرگان آغری با تجار و بازرگانان ااتاق بازرگانی تبریز را آماده کنیم.
استاندارآغری هم دراین دیدار ضمن ابرازخرسندی از سفر به تبریز و دیداربا مسوولان سیاسی و اقتصادی این شهر گفت: همکاری‌های ایران وترکیه ریشه در اشتراکات دینی و فرهنگی مردم دو کشور دارد که درطول تاریخ ادامه داشته و موجب صلح و ثبات و امنیت درمرزهای دو کشور شده است.
محمدتکین ارسلان با اشاره به سابقه مناسبات تجاری و فرهنگی میان تبریزبا شهرهای ترکیه، خواستار احیا و گسترش دوباره این مناسبات شد.
استاندار آغاری همچنین دراین دیدار با توجه به ظرفیت‌های علمی و پزشکی تبریز نسبت به استفاده شهروندان آغری از خدمات درمانی و پزشکی ابراز تمایل کرد.
استاندارآغری را در سفر به تبریز دو نماینده این استان در مجلس ترکیه و ۵۵ تن از تجار و بازرگانان ترکیه همراهی می‌کنند.
استان آغری در شرق ترکیه و در کنار مرزهای ایران قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز