خبرگزاری کار ایران

یادواره شهدای دانشگاه تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۱۰

۲۷دی ماه سال ۱۳۶۵ در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان که در حال پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بودند، به شهادت رسیدند. / یادواره شهدای دانشگاه در دانشگاه تبریز به همت بسیج شهدای کارکنان شهدای این دانشگاه برگزار شد.

ایلنا: در آستانه سالروز بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز در ۲۷ دی ۱۳۶۵، یادواره شهدای دانشگاه با حضور خانواده شهدا، جانبازان و جمعی از مسئولان استان و دانشگاهیان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش ایلنا، سردار رحیم نوعی اقدم، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این یادواره با اشاره به ادبیات رفتاری دشمنان انقلاب اسلامی ایران و در راس آن‌ها آمریکا گفت: بعد از پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل، استکبار جهانی و آمریکا با توطئه‌های مختلف در صدد ضربه زدن به این انقلاب بودند که نمونه آن تحمیل جنگ هشت ساله به ملت ایران بود.
سردار دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با جنگ، انقلاب نو پای ایران را از میان برخواهد داشت اما با رشادت بسیجیان و بعد از آزاد سازی خرمشهر ادبیات رفتاری دشمنان علیه کشورمان عوض شد و کشورهای حامی رژیم بعثی عراق و آمریکا با پیشنهاد آتش بس دو شرط اساسی را برای ملت ایران از جمله حذف ولایت فقیه و سپاه و بسیج را ارایه کردند، اما ملت ایران با اتکا به خدا وند متعال، صبر، مقاومت و پایداری به پیروزی رسیدند.
نوعی اقدم با اشاره به پیشرفت‌های عظیم دانشمندان و دانشگاهیان درعرصه‌های مختلف علم و فناوری، از جمله هوا فضا و قدرت موشکی و… گفت: دانشمندانی که امروز با ساخت هواپیمای بدون سر نشین و موشک‌های دوربرد دنیا را به حیرت وا داشته‌اند، وارثان همین شهدای دانشگاه تبریز هستند که با امکانات کم آن روز در دانشگاه در حال ساخت مهمات برای رزمندگان اسلام بودند و دشمن می‌دانست که نباید اجازه این پیشرفت را بدهد و لذا این مکان مقدس را بمباران و دانشجویان را به خون خود آغشته کرد.
وی به نقش رهبری و ولایت فقیه در پیشبرد اهداف تعالی کشورمان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عزت و اقتدار کشورمان در عرصه‌های مختلف به دلیل جانفشانی شهدا و خانواده‌های آنان و به خصوص پیروی از ولایت فقیه می‌باشد و امروز وظیفه ماست که با بصیرت، علم و آگاهی از این سنگر صیانت کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین شهدا را شمع‌های روشن جبهه حق و توحید بیان کرد و با تاکید بر لزوم پاسداری از ثمره خون شهدا گفت: اگر امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی به این دستاورد‌ها رسیده‌ایم به برکت خون شهدا بوده و به یقین فداکاری و جان گذشتگی شهدا بود که نظام اسلامی را استحکام بخشید
حجت الاسلام و المسلمین اصغر نقدی، در ادامه با بیان اینکه حرکت تاریخ به صورت خطی و قانونمند به پیش می‌رود و شهدا بارور کنندهٔ این مسیر هستند، تصریح کرد: شهدا ناظر بر سیر تکاملی جبهه حق بوده و پرچم‌ها و علم‌ها ی بر افراخته در مسیر طرفدارن جبهه حق هیچ‌گاه بر زمین نمی‌نشینند.
به گفته وی برای برپایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی صورت گرفته و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است و به همین منظور لازم است از اصول اعتقادی نظام پاسداری کنیم.
مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا با تقدیم جان خویش کار بزرگی انجام دادند و آن اینکه با اراده راسخ خود ابهت دشمنان ایران اسلامی را برای همیشه شکستند، یاد آور شد: شهدا تربیت یافته راه قرآن، مسجد و علما بودند و راه خویش را با آگاهانه و بصیرت انتخاب کردند و رمز موفقیت آن‌ها همین اطاعت پذیری از ولایت فقیه بود.
سرهنگ پاسدار رضا رضوانی در ادامه با بیان اینکه شهدا هیچ نیازی به چنین یادواره، مراسم و تجلیل‌های نیاز ندارند، یاد آور شد: ما نیازمند این شهدا هستیم و امروز ضروری‌ترین نیاز کشورمان و به ویژه نسل جوان ادامه دادن راه و مرام این شهدا می‌باشد.
همین گزارش حاکی است در این مراسم همچنین با اهدای لوح تقدیری از خانواده‌های معظم شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی‌پور، شهید بیاض‌علی اسدی فرد، شهید یعقوب اسماعیل‌زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی‌پور، شهید ایرج(سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل‌گری، شهید علیرضا کریمی وفایی‌پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی خواه و۴ نفر جانباز این حادثه دکتر مجید اسم حسینی، یحیی خلیلی، علیرضا دلفکار و مهندس جمال شکوری تجلیل شد. پخش کلیپ حادثه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵، ذکر فاتحه بر روح پاک این شهدا، قرائت شعر در رثای این شهدا و مداحی از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین بود.
بر پایه این گزارش ۲۷دی ماه سال ۱۳۶۵ در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان که در حال پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بودند، به شهادت رسیدند.
یادواره شهدای دانشگاه در دانشگاه تبریز به همت بسیج شهدای کارکنان شهدای این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز