خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز:

۳۵ درصد تاکسی‌های تبریز فرسوده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۶

هم اکنون چهارهزار تاکسی فرسوده که باید از رده خارج شوند در سطح شهر تبریز تردد می‌کنند و برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری دولت و بانک‌ها با سازمان تاکسیرانی لازم است. / در سال‌جاری به منظور جایگزینی خودروهای فرسوده، چهار هزار دستگاه خودرو تیبا به رانندگان این خودرو‌ها پیشنهاد دادیم که به دلیل نارضایتی رانندگان تاکسی از این نوع خودرو، تنها ۳۵۰ نفر اقدام به تشکیل پرونده کردند و از این تعداد نیز ۱۵۰ نفر پرونده‌های خود را تکمیل نمودند.

ایلنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: ۳۵ درصد از ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی موجود در این شهر فرسوده هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رحمان ایمان‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون چهارهزار تاکسی فرسوده که باید از رده خارج شوند در سطح شهر تبریز تردد می‌کنند افزود: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری دولت و بانک‌ها با سازمان تاکسیرانی لازم است.
وی اضافه کرد: دولت باید خودروسازان را مکلف به تولید تاکسی‌های نو با امکانات ویژه و استاندارد کند و بانک‌ها نیز با دادن تسهیلات کم بهره، به نوسازی این ناوگان کمک کنند.
ایمانی‌نژاد گفت: در سالجاری به منظور جایگزینی خودروهای فرسوده، چهار هزار دستگاه خودرو تیبا به رانندگان این خودرو‌ها پیشنهاد دادیم که به دلیل نارضایتی رانندگان تاکسی از این نوع خودرو، تنها ۳۵۰ نفر اقدام به تشکیل پرونده کردند و از این تعداد نیز ۱۵۰ نفر پرونده‌های خود را تکمیل نمودند.
وی خاطرنشان کرد: خودرویی که برای تاکسیرانی اختصاص داده می‌شود باید به مراتب بهتر از خودروهای شخصی باشد چرا کارکرد خودروهای تاکسی شده به مراتب زیاد‌تر از دیگر خودروهاست.
ایمان‌نژاد گفت: سازمان تاکسیرانی به منظور نوسازی تاکسی‌های شهر، با دستور شهردار و همکاری بانک شهر، اقدام به پرداخت وام به تاکسیرانان جهت خرید خودرو با مدل‌های بالا کرده است.
وی اضافه کرد: میانگین جابجایی مسافر برای هر خودرو تاکسی در روز بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر می‌باشد و کرایه‌هایی که از مسافران و شهروندان گرفته می‌شود کفاف هزینه‌های بالای نگهداری خودرو را نمی‌دهد.
ایمانی‌نژاد افزود: با این وجود، رانندگان موظف به اخذ کرایه‌های قانونی و مصوب از مسافران هستند و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد و مسافران نیز می‌توانند با شماره‌های ۴۷۶۱۰۰۰ و ۴۷۶۱۰۰۱ شکایات و انتقادات خود را در خصوص تخلفات احتمالی به سازمان انتقال دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز