خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه فجر؛

از نهرگونئی قاضی جهان در آذرشهر بهره برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۷

افتتاح طرح ابتکاری آبیاری قطره‌ای با حذف مشکلات مربوط به آبیاری تحت فشار و یک واحد گاوداری ۲۰۰ راسی در بخش ممقان این شهرستان با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی سالجاری در آذرشهر به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از افتتاح سه طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران بهره برداری از طرح پوشش نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر را یکی از این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه‌های تعمیر و مرمت سالیانه نهر از مزایای این طرح به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه بالابردن عملکرد محصولات کشاورزی با عدم وقفه در آبیاری، کاهش فشار به تخلیه آب‌های زیرزمینی منطقه از طریق آبیاری بیشتر با آب‌های سطحی و بهره برداری و نگهداری آسان از نهر از ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و اثرات جانبی این طرح به شمار می‌رود افزود: یک میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال برای انجام این طرح هزینه شده است.
مدیر جهادکشاورزی آذرشهر با بیان اینکه امیدوارم کشاورزان منطقه هرچه بیشتر به اهمیت آب پی برده و تلاش‌های خود را در راستای انجام آبیاری تحت فشار و نوین معطوف سازند افزود: با بهره برداری از طرح پوشش نهر گونئی قاضی جهان، ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه آبیاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه این نهر در مسیر خود ۱۷۰ هکتار از اراضی باغات آذرشهر، ۵۰ هکتار از اراضی روستای دیزج آقاحسن، ۱۵۰ هکتار از اراضی دهستان قاضی جهان و ۱۰۰ هکتار از اراضی اخی جهان را آبیاری خواهد کرد افزود: طول این نهر کشاورزی ۶ کیلومتر می‌باشد که در فاز نخست ۸۰۰ متر آن احداثشده است.
طلوع حیات با بیان اینکه با احداثکانال نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر علاوه بر کاهش زمان رسیدن آب به مزارع حدود ۵۰ درصد از هدر رفتن آب موجود آن جلوگیری می‌شود افزود: بیشتر مزراع آبی و باغات مثمر منطقه در روستاهای پایین دست این شهرستان قرارگرفته واغلب آن‌ها هم از طریق آب قنوات و چشمه‌ها آبیاری می‌شود.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد افزود: ۳۰۰ خانوار از بابت احداثاین طرح بهره‌مند می‌شوند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر افتتاح طرح ابتکاری آبیاری قطره‌ای با حذف مشکلات مربوط به آبیاری تحت فشار و یک واحد گاوداری ۲۰۰ راسی در بخش ممقان این شهرستان با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز