خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

منطقه آزاد ارس از اختراعات و پژوهش‌های کاربردی حمایت قاطع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۹

پیشرفت و توسعه در گرو اعتماد به جوانان خلاق است.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: پروژه‌های کاربردی و دارای ارزش افزوده مورد حمایت خواهند بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن عرب باغی در جمع پژوهشگران و نیز شرکت کنندگان در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی ارس، نیاز امروز تولید و صنعت کشور را گسترش صنایع با ارزش افزوده بالا خواند و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در عدم تحقق خودکفایی در تولید، ناهماهنگی حوزه‌های صنعت و دانشگاه است. وی افزود: پایان نامه‌های بسیار قوی در دانشگاه‌ها تولید می‌شود ولی حرکت موثری برای تجاری سازی ایده‌ها انجام نمی‌شود.
وی ثمرات امروز را حاصل تلاش‌های دیروز جوانان ایرانی دانست و گفت: جوانان ایرانی همواره صاحب اندیشه و ایده‌های نو برای خروج از بحران‌ها بوده‌اند و برای رسیدن به آینده‌ای درخشان و امیدآفرین باید با اتکا به اندیشه جوانان و حمایت قوی از تولید داخل مرزهای توسعه و حرکت هماهنگ با دنیا را طی کنیم.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در ادامه سازماندهی نخبگان را از اهداف مهم خود در منطقه آزاد ارس اعلام کرد و گفت: زمینه‌های خوبی برای رشد جامعه مخترع و پژوهشگر در ارس وجود دارد و لازم است گامی موثر برای جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی محققان و صاحبان ایده برداشته شده و امکانات لازم برای تولید ایده‌های کارآمد در ارس محیا شود.
وی بر افزایش سرعت در تولید تاکید کرد و لازمه آنرا ارتقاء تکنولژی و اصلاح افکار دانست و گفت: کشورهای توسعه یافته برای پایداری جایگاه صنایع و تولیدات خود تفکر بر‌تر و اندیشه نو را اصل مهمی برای تسخیر بازارهای جهانی دانسته و برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند.
عرب باغی با بیان اینکه وجود پردیس‌های دانشگاه‌های معتبر کشور و تحصیل بیش از هفت هزار دانشجو، فعالیت ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی مختلف و ۱۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال احداثدر سایت‌های صنعتی منطقه آزاد ارس امتیازی کم نظیر برای ارتقاء کمی و کیفی صنعت و یافته‌های علمی است تصریح کرد: ما به حضور در بازارهای جهانی می‌اندیشیم و این مهم با همسو شدن علم و صنعت محقق می‌شود.
وی گفت: بودجه اختصاصی برای کارهای پژوهشی در کشور بسیار ضعیف است که موجب فوت ایده‌ها و بی‌رغبتی برای پژوهش‌های کارآمد در بین قشر تحصیل کرده می‌شود.
گفتنی است راه اندازی مرکز رشد تحقیقاتی، پارک علم و فناوری، مرکز حمایت از نخبگان، پژوهشکده صنعت و حمایت از پایان نامه‌ها برای رسیدن به مرحله نیمه صنعتی جهت ارائه به سرمایه گذاران از جمله پیشنهادهای شرکت کنندگان در این نشست بود.
همچنین در پایان این نشست مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اهدای تندیس و لوح یادبود از مخترعین و پژوهشگران و شرکت کنندگان در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی ارس تجلیل کود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز