خبرگزاری کار ایران

همسران اعضای شورای شهر تبریز و شهرداران مناطق با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تشکیل جلسه دادند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۳

این جلسه که برای اولین بار و به ابتکار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ترتیب یافت موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه بانوان توانمند تبریز و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات زنان شهر در دستور کار قرار گرفت.

ایلنا: مشکلات، توانمندی‌ها و راهکارهای جلب مشارکت زنان و بانوان تبریز در جلسه هم اندیشی رییس کمیسیون فرهنگی شورا با همسران اعضای شورای شهر تبریز و شهرداران مناطق بررسی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در این جلسه که برای اولین بار و به ابتکار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ترتیب یافت موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه بانوان توانمند تبریز و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات زنان شهر در دستور کار قرار گرفت.
اکرم حضرتی در این جلسه با بیان اینکه در آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی باید به نقش و جایگاه زنان بیش از پیش توجه شود، عنایت ویژه مدیریت سیاسی و شهری را به مطالبات زنان و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان و نیز تقویت بنیانهای اقتصادی آنان را ضروری دانست.
وی با انتقاد از اینکه به لحاظ برخی باور‌ها و هنجارهای اجتماعی و نیز کمبود امکانات، زنان تبریزی از بسیاری از امکانات تفریحی و ورزشی در چارچوب‌های قانونی هم محرومند گفت: در حالی که نشاط معنوی و روحیه بالای مادران و زنان به شادی و نشاط اجتماعی و معنوی خانواده‌ها و در ‌‌نهایت کل جامعه منجر می‌شود اما با این حال به خاطر برخی محدودیت‌ها، کم توجهی‌ها و امکانات اندک، این فرصت از دسترس بسیاری از زنان مسلمان ما خارج شده و زنان آذربایجانی نیز این موضوع را فراموش کرده‌اند که شادابی و نشاط معنوی آن‌ها به نشاط کل جامعه منجر می‌شود.
حضرتی با اشاره به اینکه مدیریت جدید شهری و شهردار تبریز هم به مسایل دختران و زنان جامعهٔ شهری تبریز و ایجاد وتوسعه امکانات رفاهی و ورزشی برای زنان عنایت ویژه دارند تصریح کرد: به رغم توجه مجموعه مدیرت شهری به توانمندی زنان تبریز متاسفانه حضور بانوان سخت کوش و خلاق آذربایجانی در مجموعه مدیریتی استان بسیار کمرنگ است در حالی که اغلب آن‌ها در طول تاریخ و در تمام عرصه‌های انقلاب توانمندی‌های خویش را به منصه ظهور رسانده‌اند.
در این جلسه همچنین ایران آهور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز، حمایت همه زنان از مدیران زن استان را خواستار شد و گفت: توانمندی‌های زنان در اداره شهر بر کسی پوشیده نیست و موفقیت مردان جامعه به مدیریت مبتکرانه آنان در درون خانواده بستگی دارد. با این حال زنان استعدادهای خویش را در مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی جامعه در گذشته و حال بر همگان ثابت کرده‌اند.
وی افزود: انتظار می‌رود همهٔ زنان توانمند تبریز با خودباوری و طرح ایده‌های خود، مدیریت شهری را در تحقق آرمانهای همه بانوان یاری دهند.
در خاتمه، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواستار طرح مستمر پیشنهادات، ایده‌ها و طرح‌های زنان و دختران تبریز در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شد.
شایان ذکر است در این جلسه همسران شهرداران مناطق دهگانه و نیز همسران اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز