خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ورزقان وخاروانا:

شستا با توجه سودآوری بالا در مس سونگون و صنایع آن سرمایه گذاری کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۲

شرکت ملی مس در معدن مس سونگون تنها با ۲۰ میلیارد تومان آورده سالانه یک هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند

ایلنا: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری شستا و زیرمجموعه‌های آن در مجموعه مس سونگون و صنایع وابسته آن شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا الهویردی دهقانی که در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: با توجه به سودآوری این صنعت شستا می‌تواند از این بستر درآمد خوبی را کسب کند.
وی با بیان اینکه شرکت ملی مس در معدن مس سونگون تنها با ۲۰ میلیارد تومان آورده سالانه یک هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند افزود: شستا می‌تواند با حضور در صایع پایین دستی ضمن ایجاد اشتغال سودآوری هم داشته باشد چرا که این صنایع به روز و اقتصادی است.
تنها ۱۰ درصد شاغلان مس سونگون بومی هستند
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در ادامه به معضل اشتغال اشاره کرد و گفت: در سال ۸۵ بیش از ۵۰ هزار در ورزقان ساکن بودند که با رشد منفی جمعیت اکنون به ۴۵ هزار نفر رسیده است.
وی افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی اشتغال به دفتر بنده مراجعه کرده‌اند که ۶۰۰ نفر از آنان دارای مدرک لیسانس به بالا هستند.
دهقانی با انتقاد از شیوه اشتغال در مجتمع عظیم مس سونگون گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۴ هزار نفر شاغل در این مجموعه تنها ۱۰ درصد ورزقانی هستند و باید پرسید کجای این موضوع عدالت است.
وی بر لزوم توجه به شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: وقتی شرایط برای زندگی مناسب نباشد مجبور به مهاجرت حواهند شد و این امر قطعا مشکلات دیگری در پی خواهد داشت.
همین گزارش حاکی است صبح امروز طی مراسمی میر احد حسینی به عنوان مدیر کل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی جایگزین یونس فاتح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز