خبرگزاری کار ایران

کلاس های آموزشی بیمه و دیمکاری برای کشاورزان پیشرو اهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۲

در این کارگاه های آموزشی نکات فنی درخصوص اصول کاشت، داشت و برداشت گندم و جو در مناطق دیم، دیمکاری، کشت دیم حبوبات، تغذیه گیاهی با الویت کودهای زیستی و آلی، تناوب، آیش و اصلاح الگوی کشت، بهره وری بارش در مناطق دیم و چگونگی افزایش آن و اهمیت استفاده از پتانسیل آب و خاک شهرستان در راستای تولید پایدار به کشاورزان ارایه شد.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر از برگزاری کلاس های آموزشی بیمه و دیمکاری برای ۲۱۴ نفر از کشاورزان پیشرو این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد احمدی فر در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک، ترویج فرهنگ بیمه در بخش کشاورزی، انتقال یافته تحقیقاتی جدید به دیمکاران شهرستان جهت افزایش عملکرد محصولات زراعی دیم با اولویت غلات و حبوبات دیم، این کارگاه آموزشی برای تولید کنندگان، اعضای شوراهای اسلامی روستا‌ها، مددکاران ترویجی و کشاورزان پیشرو شهرستان اهر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این کارگاه های آموزشی نکات فنی درخصوص اصول کاشت، داشت و برداشت گندم و جو در مناطق دیم، دیمکاری، کشت دیم حبوبات، تغذیه گیاهی با الویت کودهای زیستی و آلی، تناوب، آیش و اصلاح الگوی کشت، بهره وری بارش در مناطق دیم و چگونگی افزایش آن و اهمیت استفاده از پتانسیل آب و خاک شهرستان در راستای تولید پایدار به کشاورزان ارایه شد.
احمدی فر افزود: از کشاورزان درخواست داریم جهت کاهش ریسک تولید در فرصت اندک باقی مانده نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خویش اقدام نمایند.
وی ابراز امیدواری کرد با افزایش دانش علمی بهره برداران بخش کشاورزی و آشنا نمودن آن‌ها با یافته‌های جدید تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف بخش و با تلاش بیشتر کار‌شناسان جهادکشاورزی در راستای آموزش بهره برداران، گام‌های اساسی در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی این منطقه برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز