خبرگزاری کار ایران

در مقابل دفتر امام‌جمعه و استانداری:

کارگران ماشین آلات تراکتورسازی ایران امروز هم تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۲

چکیده: معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی که امروز عصر قرار است معارفه‌اش انجام شود، در جمع این کارگران معترض حاضر شد و در سخنانی بر پیگیری قاطع مشکلات کارگران تاکید کرد.

کارگران ماشین آلات تراکتورسازی ایران امروز بار دیگر مقابل دفتر امام جمعه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا جمعی از کارگران کارخانه ماشین آلات تراکتورسازی تبریز پیش از ظهر امروز مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تجمع کردند.

این کارگران که بیش از ۹ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ مسئولان استانی به خواسته‌های‌ صنفی‌شان از آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استمداد طلیبدند.

بر پایه همین گزارش نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی این تجمع و دیدار با نمایندگان کارگران تجمع کننده دستور داده است تا نماینده‌ای از طرف وی برای پیگیری موضوع در جلسه‌ای که به همین منظور در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود شرکت نماید.

به گفته یکی از کارگران، امام جمعه تبریز ضمن تعیین نماینده‌ای از جانب خود، نامه‌ای نیز به استاندار آذربایجان شرقی ارسال کرده است.

این گزارش حاکی است کارگران تجمع کننده پس از پیگیری موضوع از طریق امام جمعه تبریز به سمت استانداری آذربایجان شرقی حرکت کنند.

این کارگران با سردادن شعارهایی از جمله «شهید شهیدلر حقمیز ییبلر / کارگر پولن آمریکا گزیبلر» در مقابل استانداری آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

خبرنگارما گزارش داده است که کارگران قصد ورود به محوطه استانداری آذربایجان شرقی را داشتند که ماموران نیروی انتظامی اجازه این تجمع را ندادند.

بر پایه این گزارش معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی که امروز عصر قرار است معارفه‌اش انجام شود، در جمع این کارگران معترض حاضر شد و در سخنانی بر پیگیری قاطع مشکلات کارگران تاکید کرد.

«سعید شبستری خیابانی» همچنین در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ایلنا در تبریز اظهار داشت: مشکلات کارگران این واحد صنعتی برای ما نگران کننده بوده و بر همین اساس ‌‌‌نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان بکار خواهیم بست.

بر اساس این گزارش، در پی قول قاطع معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی کارگران به تجمع خود پایان دادند.

معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار آذربایحان شرقی با اشاره به گفتگو با این کارگران معترض اظهار داشت: با توافقی که صورت گرفت مقرر شده است در مهلتی ۱۰ روزه مشکلات کارگران بررسی و اقدام جدی در این خصوص به عمل آید.

شبستری خیابانی افزود: مقرر شده است عصر امروز و فردا در جلسات شورای تأمین مشکلات کارگران ریشه یابی و برای رفع آن تصمیمی عاجل گرفته شود.

گفتنی است، کارگران تراکتورسازی ایران پیش از این با تجمع در مقابل استانداری آذربایجان شرقی و ساختمان صنعت، معدن و تجارت استان، خواستار دریافت مطالبات صنفی‌شان شده بودند.

پرداخت ۹ ماه حقوق عقب افتاده، سنوات کارگران بازنشسته شده، تمدید دفترچه‌های تأمین اجتماعی، پرداخت بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها و از سرگیری دوباره تولید را از جمله ممهترین خواسته‌های کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز