خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه کتاب عاشورایی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۹

«حنجره عاشق» نوشته مهدی نعلبندی، «زیارت عاشورا در سیره فق‌ها و بزرگان» نوشته حجت الاسلام ایوب نجفی سردرودی، «خاکیان افلاکی» مجموعه آثار و اشعار عباسعلی شبخیز قراملکی شامل این کتاب‌ها بودند.

ایلنا: همزمان با برگزاری دومین ویژه برنامه عشق کروانی از سه کتاب عاشورایی در تبریز رونمایی شد.
به گزارش ایلنا نخستین کتاب حنجره عاشق نوشته مهدی نعلبندی که دربردارنده خاطرات حاج مقصود پوررادی بود. این کتاب ماحصل چهار ساعت و نیم گفتگوی صمیمی با حاج مقصود پوررادی است که توسط انتشارات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های سپاه عاشورا منتشر شده است.
وی در این کتاب در چهار فصل به بازگویی زندگی خود و پرورشش در دستگاه امام حسین(ع) پرداخته است.
دومین اثر رونمایی شده کتاب «زیارت عاشورا در سیره فق‌ها و بزرگان» بود که توسط حجت الاسلام ایوب نجفی سردرودی به رشته تحریر در آمده بود. این کتاب دربردانده مستندات فقهی و تاریخی در خصوص زیارت عاشوراست که اخیرا از سوی جریان‌های سلفی مورد تردید و انکار قرار گرفته است. به گفته مولف این اثر او کوشیده است تا اصیل‌ترین، معتبر‌ترین و قدیمی‌ترین اسناد موجود بین فق‌ها و پیشوایان مذهبی را در این کتاب طرح کند.
این کتاب توسط آوای منجی و در ۱۹۰ صفحه منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
سومین اثر رونمایی شده مجموعه آثار و اشعار عباسعلی شبخیز قراملکی است. «خاکیان افلاکی» در بردانده اشعار وی، است که در قالب جلد اول منتشر می‌شود. مرحوم شبخیز از شاعران اهلبیت عصمت و طهارت است که عاشورا و مصائب آن سروده و هموراه آن، به عنوان منبعی برای استفاده مداحان اهلبیت بوده است.
این کتاب توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و در ۳۰۰ صفحه منتشر شده است.
دومین ویژه برنامه عشق کروانی با محوریت بزرگداشت چهار تن از شاعران فقید اهل بیت عصمت و طهارت و تجلیل از حاج مقصود پوررادی مداح پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز