خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

مرکز مشاوره رایگان اقتصادی در ارس راه اندازی می‌شود / حضور بانک‌های خارجی در ارس در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۲

در راستای سهولت اجرای فعالیت‌های اقتصادی و شناسایی توانمندی‌های سرمایه گذاران و ارائه سریع طرح‌های سرمایه گذاری مرکز مشاوره رایگان اقتصادی در ارس راه اندازی می‌شود.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از راه اندازی مرکز مشاوره رایگان اقتصادی برای متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی که در جمع ۱۵۰ نفر از فعالان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس سخن می‌گفت افزود: در راستای سهولت اجرای فعالیت‌های اقتصادی و شناسایی توانمندی‌های سرمایه گذاران و ارائه سریع طرح‌های سرمایه گذاری مرکز مشاوره رایگان اقتصادی در ارس راه اندازی می‌شود.
عرب باغی تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات سرمایه گذاران تهیه طرح توجیهی کار‌شناسی شده در ابتدای کار، رفع موانع تولید در طی فعالیت و بازاریابی و نحوه فروش در بازارهای خارجی می‌باشد که با حضور اساتید برجسته و صاحب نظران علم و صنعت در مرکز مشاوره اقتصادی مسائل مورد نیاز برای ارتقاء کیفی تولیدات مورد بحثو بررسی قرار گرفته و راهکار لازم ارائه خواهد شد.
وی استفاده از تجارب کشورهای توسعه یافته و شرکت‌های بزرگ صنعتی توسط شرکت‌های ایرانی را اصلی مهم و حایز اهمیت برشمرد و افزود: تحقق توسعه با همسو بودن صنعت با علوم و فناوری روز جهان می‌سر می‌شود و لازم است سرمایه گذاران ارس خود را به ابزار فکری و علمی روز جهان تجهیز کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یکی از نیازهای اصلی این منطقه برای حرکت همسو با فعالیت‌های اقتصادی جهانی را لزوم نهادینه سازی فرهنگ صنعتی و تولیدی در ارس دانست و گفت: برای تحقق سریع توسعه در ارس باید فرهنگ تکریم و تقدس شماری سرمایه گذار و تولیدکننده نهادینه شود.
وی حضور بانک‌های قدرتمند در ارس را نیاز امروز و فردای تولید و صنعت اعلام کرد و گفت یکی از نیازهای زیربنایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و صنایع بزرگ تولیدی وجود خدمات مختلف از جمله خدمات ارزی و بانکی است که در این ارتباط حضور بانک‌های خصوصی و خارجی در منطقه آزاد ارس در کمیته بانک‌های منطقه آزاد ارس در حال بررسی است.
عرب باغی افزود: توسعه صنعت در گرو توسعه همزمان تجارت و فعالیت‌های اقتصادی است و این مهم با توجه به موقعیت ارس از نظر همسایگی با چند کشور و نزدیکی به بازار۴۰۰ میلیونی کشورهای cis و همچنین امکان صادرات و واردات کالا بدون عوارض گمرکی قابل توجه است.
وی بزرگنمایی در کار را آفت و مانع توسعه پایدار دانست و گفت: هدف اصلی و نهایی مناطق آزاد جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد ارزش افزده بیشتر است که متاسفانه محقق نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز