خبرگزاری کار ایران

فرماندار بستان آباد:

از ایجاد کارخانه کود کمپوست، در بستان آباد حمایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۶

با احداثکارخانه کمپوست، علاوه برایجاد شرایطی مطلوب برگشت مواد آلی به چرخه طبیعت وکاهش حجم زباله‌ها و جلوگیری از مخاطرات بهداشتی، افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد و ایجاد اشتغال در منطقه را به همراه خواهد داشت.

ایلنا: فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: در راستای کاهش معضلات زیست محیطی ناشی از انباشت پسماند، علاوه بر توجه لازم به افزایش تلاش برای دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها جهت حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی به دور از هرگونه آلودگی، مدیریت این شهرستان از ایجاد کارخانه تولید کود کمپوست توسط بخش خصوصی حمایت می‌نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس گل‌محمدزاده درحاشیه نشست کارگروه مدیریت پسماند درگفتگو با خبرنگاران افزود: با احداثکارخانه کمپوست، علاوه برایجاد شرایطی مطلوب برگشت مواد آلی به چرخه طبیعت وکاهش حجم زباله‌ها و جلوگیری از مخاطرات بهداشتی، افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد و ایجاد اشتغال در منطقه را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کود کمپوست علاوه بر بالا بردن حاصلخیزی خاک، توانایی اصلاح ساختار آن را نیز داشته و موجب جذب و نگهداری رطوبت و ایجاد تخلخل در خاک و افزایش نفوذ هوا می‌شود گفت: با توجه به اینکه شهرستان دارای اقلیمی نیمه خشک وخشک بوده به دلیل کمبود رطوبت و وجود روان آب‌ها، از نظر مواد غذایی خاک نیازمند استفاده از انواع کود‌ها جهت کشاورزی است.
وی افزود: همچنین مصرف کودهای شیمیایی که باعثتخریب بافت خاک وکاهش هوموس آن شده و این خاک‌ها را نیازمند اصلاح ساختار کرده و در راستای استفاده بهینه از منابع موجود وحمایت از توسعه بخش کشاورزی احداثکارخانه کمپوست توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرارگرفته است و در این امر حمایت‌های لازم از علاقمندان به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز