خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

مصرف کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی آذرشهر بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۵

افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی با کودهای طبیعی میسر می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: مصرف کودهای طبیعی و ارگانیک در اراضی کشاورزی کیفیت محصولات تولیدی را مرغوب و ماندگاری آن‌ها را بیشتر می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: استفاده از کودهای حیوانی در مزارع و باغات نه تنها موجب بالا رفتن کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود بلکه از تخریب خاک و تبخیر زود هنگام رطوبت آن نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به آثار مخرب کودهای شیمیایی بر خاک اراضی کشاورزی و محصولات زراعی یادآوری کرد: باید فرهنگ کاهش مصرف این کود‌ها و سموم شیمیایی در بین کشاورزان بیش از پیش گسترش یابد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر افزود: در سالهای اخیر مصرف کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی این شهرستان بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در رویکردهای جدید زارعان و باغداران برای بالا بردن عملکرد تولید و ماندگاری بیشتر محصولات خود به کودهای طبیعی و ارگانیک سوق یافته‌اند.
طلوع حیات مزیت‌های دیگر کودهای طبیعی و ارگانیک در اراضی کشاورزی را نیاز کمتر به آبیاری عنوان کرد و افزود: در این شهرستان بیش از ۲۷ هزار هکتار زمین آبی و دیم کشاورزی وجود دارد که حدود چهار هزار و ۱۰۰ هکتار آن را باغات مثمر تشکیل می‌دهد و سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز