خبرگزاری کار ایران

افزایش ۸۴ درصدی بارندگی، در بندرشرفخانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۴

درحال حاضر یک‌هزار و۲۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز وبا تلاش‌های انجام یافته سازمان جهادکشاورزی استان درافزایش سطوح آبیاری تحت‌فشار دراراضی کشاورزی این شهرستان، طی دو سال اخیر۸۰۰ هکتار بوسعت اراضی بهره‌مند از این سیستم افزوده شده است.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: افزایش بارندگی‌ها در بندرشرفخانه به میزان۸۴درصد رضایت کشاورزان را هم فراهم ساخته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود رحیمی عراقی با اشاره به اینکه کمبود آب، از مشکلات بزرگ این شهرستان در بخش کشاورزی است، افزود: با توجه به این موضوع که حل این مشکل زمانبر خواهدبود، تا رفع کامل مشکل کمبود آب با تمهیداتی همچون ایجاد تعاونی‌های مختلف توسط کشاورزان و استفاده از سیستم آبیاری مدرن، تلاش بر این است سیستم آبیاری اراضی زراعی وباغی مدیریت شده ودر کنارآن افزایش نزولات جوی نیز موجبات رضایت بهره برداران درکوتاه مدت را فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود آب در سطح شهرستان، طرحهای توسعه‌ای با نیاز کمتر به آب مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی درامر توسعه شهرستان قراردارد، ادامه داد: تعامل بهره برداران دراستفاده بهینه، به‌هنگام و براساس برنامه‌ریزی ازآب، خواهد توانست علاوه برتامین اهداف توسعه، روند رو به رشد بخش‌های مختلف کشاورزی را تامین واین امر، با تعامل، همکاری و همفکری تمام نهادهای اجتماعی امکانپذیر خواهد بود.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شبستر خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک‌هزار و۲۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز وبا تلاش‌های انجام یافته سازمان جهادکشاورزی استان درافزایش سطوح آبیاری تحت‌فشار دراراضی کشاورزی این شهرستان، طی دو سال اخیر۸۰۰ هکتار به وسعت اراضی بهره‌مند از این سیستم افزوده شده و امید می‌رود با تامین اعتبارات لازم، افزایش سطوح آبیاری تحت فشار شبستر با توجه به همجواری با دریاچه ارومیه ونیاز مبرم در استفاده بهینه از منابع تولید در بخش کشاورزی، از روند روبه رشدی برخوردار شود..
رحیمی عراقی افزود: توسعه اقتصادی این منطقه نیزدرگرو توسعه تمامی بخش‌های اقتصادی، ازجمله بخش کشاورزی بوده وتوسعه آن ازطریق افزایش سرمایه گذاری در امورزیربنائی جهت تخصیص بهینه منابع موجود امکان پذیر بوده و امیداست با اجرای به هنگام طرح‌های توسعه کشاورزی وافزایش سطح حمایت ازکشاورزان وتوجه بیشترسرمایه گذاران بخش کشاورزی به امکانات بالقوه منطقه، گامهای بلند درزمینه رشد اقتصادکشاورزی شبستر می‌سر گردد.
گفتنی است بندر شَرَفخانه در بخش مرکزی شهرستان شبستر درجواردریاچه ارومیه و رشته‌کوه می‌شو واقع است. از نظر آب‌وهوا تحت تأثیر این ارتفاعات آّب هوای آن نسبت به مناطق اطراف به دلیل رطوبت حاصل از تبخیر دریا معتدل‌تر و ازنظر کشاورزی نیزحائز اهمیت است. این بندر با روستاهای تابعه حدود ۱۵ هزار نفرجمعیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز